Keskustelu

eeroOi voi taksien ahdinko20.3.2020 16.54
Valtamedia Ylekin on sortunnu voivottelemmaan suomen taksien surkeutta, voi, voi.

Nyt ko. maailmaa ahdistava korona koettellee kaikkia toimialoja, nii jopas Helsingin taksitkin alako huutammaan apuva. Oi voi, me ollaan ahdingossa.

Suomessa taksit ovat vuoskymmeniä käärinneet valtaisia voittoja monopoliasemassaan.
Alle kolomen vuoden vällein on vaihdettu toinen toistaan kommeimpaa mersuva. Nyt ko. vajjaa vuos takakätteen tul tämä taksiuudistus, kaikki taksit huus yhteen suureen ääneen, et me kuollaan näläkään. !!

VRT
Toimin yrittäjänä raskaamman kaluston kanssa. kolme vuoskymmentä.
Kalusto, jota nykypäivän toimeksiantajat vaatii, koko yhdistelmä kustantaa about puoli miljoonaa.
Tällä yhdistelmällä ajetaan vuosittain `
+ 200 thkm. Korvaus suoritteesta keskim. oli alle 2 ekua per km.

Viime vuosina suomalainen taksiyrittäjä sai ostaa ajoon soveltuvan auton listahinnalta ja siitä sai pois autoveron.

Elikkä uuven mesen sai alle 50 donaa.
Rekkaan jo pelekät renkaat ja vanteet makso enemmän.
Monopolitaksi velotti jo pelekästä starttimotorin kulumisesta alk. 5 eur.

Jos ajo 10 km, hinnaksi muodostui enempi kuin 10 ekua km.

Alle 50 donaa pääomalla enämpi ko. 10 eur/km
Rekkamies investoi puoli milliä ja aidon kilpailutilanteen vuoksi korvaus oli
n 2 eur km..
Oivoi teitä raukkoja taksiyrittäjiä mihinkä ahdinkoon ootte joutunna.

Nyt nämä vuoskymmenet valtion erityissuojeluksessa olleet ns. yrittäjät ovat huutamassa yhteiskunnalta apuva ahdinkoonsa.
Voi tätä surkeutta. Joutuuko mesen vaihtammaan lattarautaan.

alan kolmas miesRe: Oi voi taksien ahdinko20.3.2020 22.51
Puhutpa Eero pelkkää asiaa.

Suomi on täynnä valtion ja kuntien sääntö-elättejä ja tästä syystä verot on meillä taivaissa.

Tavalliselle yrittäjälle ei jää latin latia jemmaan, jos joku koronakin yllättää.

Juuri viime vuonna jouduin auttamaan aloittelevaa rekkayrittäjää ja näin kaiken sen
karmeuden. Neuvoni on, älä missään nimessä ryhdy rekkayrittäjäksi Suomessa.

Monopolifirmat ja valtio huolehtii siitä, ettei rekkayrittäjälle jää mitään käteen kun maksaa maksaa kalliit dieselit ja verot, niin tili on tehty. Alariville ei jää edes nollaa, on pitkästi miinuksella.

Eiköhän olisi aika laittaa Ilmiöhallituksen vihervassarit vastuuseen teoistaan. Tämä kurjuus alkoi jo kaun ennen koronaa.

Taksit, autokoulun opettajat, apteekkarit ja tietysti valiettavasti myös maatalousyrittäjät ovat näitä yhteiskunnan vapaamatkustajia.

Kaikki valtion suojeluksessa. Tilanne muistuttaa Neuvostoliiton aikaista kommunismi yhteiskuntaa.

Maatalouteenkin syydetään joka vuosi 3.5 miljardia euroa vuodesta
toiseen ja vielä täysin tappiollisen tuotannon ylläpitämiseen.

Uskomatonta, että keskimäärin 50 000 euroa rapsahtaa maatalousyrittäjille keskimäärin vuodessa valtion kukkarosta.

Kyllä 50 000 eurolla kuka tahansa muukin yrittäjä kuin maitotilallinen tai viljelijä itsensä ja perheensä elättäisi.

Mutta eihän me kaikki valtion leipiin haluta joutua. Sen tien päässä on kommunistinen
järjestys ja Orwellin yhteiskunta.

Ulkomaalaiset lannoite- ja muut monopolifirmat kerää maanviljelijoidenkin voitot ja veronmaksajat sekä eläkeläiset maksaa viulut.

Jokainen täysjärkinen ymmärtää, että lumen alla ei voi harjoittaa minkäänlaisen kasvin kasvattamista. Metsät ja puut on sitten erikseen.

Jo kaun sitten olisi pitänyt maataloudessakin tehdä rakennemuutos, koska lumen alla olevat hehtaarit eivät tuota mitään.

Veikkaan, että kasvihuoneissakin kasvu on ainakin 100 kertainen lumen alla kasvattamiseen verrattuna.

Näin peltohehtaarien määrä voidaan jakaa 100 ja siitä huolimatta tulot on entiset, mutta menot vain 80% nykyisistä "lumikasvatuksen menoista"

Kuka helvetti keksi senkin, että hyvät kyläkoulut pitää tappaa ja keskittää kaikki palvelut ns. kasvukeskuksiin, jossa tartuntavaara homeisiin ja koronaankin on ainakin 1000-kertainen verrattuna entisaikojen hieman hatarampiin kyläkouluhin ja niiden täysin turvalliseen lähiruokailuun.

Jokaiselle lapselle ja nuorelle oli aina lähiopetuskin tarjolla.

Kukahan se sai päähänsä senkin, että kommunistinen Kiina on Suomen paras ystävä ja kauppakumppani???

Nyt se on nähty. Ensi oli Sars. Sitten oli Sika ja nyt on Korona. Veikkaan, etä seuraava on Jack Pot = 50% maailman väestöstä kuolee Kiiinasta lähteneeseen virukseen, joka vahingossa hyppäsi lepakosta kiinalaiseen lääkäriin.

eeroRe: Oi voi taksien ahdinko21.3.2020 8.41
Akm.
Mielestäni meillä ei oo vallassa nyt ilmiöhallitus,[antin perintöä]
eikä vihervassarihallitus, vaan meillä on erittäin edustava, jota ei suomen historiassa ole ollu koskaan, punahuulihallitus.

Mut varsinaiseen asiaan.

Rekkamies ajjaa rekkaansa todella tehokkaasti valvotussa kontrollissa.
Poliisi pistokokein tienpäällä.
Valtionhallinnon alainen työsuojeluviranomainen
[ työltäsuojeluviranomainen.]

Tämä viranomainen saattaa tulla päivänä milloin tahansa yrityksen toimipaikkaan ja vaatii nähtäväkseen koko yrityksen palkanmaksu- ja ajoaikarekisterin piirturitietoineen.
Ja tästä tarkastuksesta ei tule ennakkoilmoitusta.

Toisin kuin maatalousyrittäjältä ELYkeskus kysyy jo ennakkoon, milloin voisimme tulla vierailulle.

VRT

Rekkamiehellä on kyydissään vaikka minkälaista roinaa, soraa, pöllejä, joskus jopa miljoonien eurojen arvoista tavaraa.
Tämän kaiken roinan kuljettamista valvotaan viranomaisvoimin ajo-ja lepoaikalain turvin.
Maksimi ajoaika 3 viikon vertailuperioodilla saapi olla 9 h vrk.

Hlökohtainen esimerkki.

Viimesennä vuonna työelämässä mukanaolleena ennen eläköitymistäni 2016 huhtikuussa sanoin pojalleni [pomo] et nyt pittää minun työajokkini laittaa siihenkuntoon, et nyt isot tienvarsilevikit on sulannut menneen talven lumista ja jäistä, et nyt se alakaa raskaan kaluston tehotarkastukset.

Niimpä yks viikonloppu la-su poikani kans ryvettiin ajokkini alla ja kaikki laitettiin viimosen päälle.
Kuinka ollenkaan, tiistai-aamuna klo 6 otin Yaran tehtaalta lannoitekuorman ja sen osoite oli Kiuruvesi.
Tyhjällä autolla palatessani Lapinlahdenkylän eteläpuolella Matin ja Tepon aseman lähellä on isot levikkeet jossa olikin, melkein yllättäen lähes sotilasjoukkueen kokoinen poliisikolonna ja minut liputettiin varikolle.
Toimenpide 1.
Ajokortti ja rekisteriotteet
Polliisi ihan ite otti ajopiirturista kiekon pois ja heti totes ihan oikeesti, et sullahan on työpäivä vasta alussa, kaikki ok.
Samanaikaisesti kaksi nimeltä mainostamisen vuoksi aiemmin meidän kaikkien omistaman valtion firman katsastusmiestä ryömivät ajokkini alla, jarrudynamometrillä testit ym.

Puolituntisen kestäneen tarkastuksen jälkeen katsastusmiehet kehuivat suureen ääneen ihmetyksissään, et tämä ajokki on kaikinpuolin kunnossa, ei pienintäkään huomautettavaa.

Mitä sitten polliisi ??

Hän sannoo minulle et annappa Eero minulle ajopiirtrin kiekot edeltävälä 28 vrk. lain edellyttämät.
No jopasvain, annoin hänen pyytämänsä.
Lähes puolituntisen tihraamisen jälkeen tämä omasta mielestään varsin pätevä polliisi totes, et juuri tasan kolme viikkoa taapäin maanantain ja tiistain välisenä yönä sinun ajo- ja lepoaikalain määräämä vuorokausilepo on jäänny 20 minuuttia liian lyhyeksi.

Tästä lähes maailmankaatavasta rikoksesta minulle määrttiin 48 euron sakko.

Esimerkki päättyy

Me rekkamiehet kuljetetaan vain tavaraa.
Jos rekka syystä elikkä toisesta rysähtää aurausviitan väärälle puolelle, menetyksinä voidaan kirjata vain tavaran laskennallinen arvo.
Valitettavasti joskus menetämme kuljettajan.

Taksien kuljettajien ajo- ja lepoaikoja ei valvo kukaan ja heillä on aina, aina ja vain ainoastaan suoritteita, joidenka arvoa ei ikinä voida laskea rahassa.
IHMISIÄ

Ja tätä kuormaa voip taksikuski kuljettaa kenenkään vavomatta vuorokausikaupalla.

Joten voi voi teitä, mihinkä ootte jotununna

alan kolmas miesRe: Oi voi taksien ahdinko21.3.2020 19.33
Eero hyvä, rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Samakko Antti pani pystyyn Ilmiöhallituksen, joka muodollisesti kaatui, kun Sammakko Antti saatiin kiinni valehtelusta suoraan rysän päältä.

Samakko Antti marssi Unilukkarin eteen ja ilmoitti, että Ilmiöhallitus lopettaa nyt, mutta hän ei kertonut Unilukkarille, miksi Ilmiöhallitus lopetti nelivuotisen työnsä jo muutaman kuukauden jälkeen, kun Sammakko Antti oli kirkkain silmin valehdellut koko kansalle, että hän ei ollut sotkeutunut Postin työmarkkinaneuvotteluihin.

Kun Samakko Antti oli taluttanut Ilmiöhallituksensa ministerit peilisalista ulos, niin puolen tunnin kuluttua sama porukka (punahuuliministerit) marssi samasta ovesta sisään toisessa järjestyksessä ja vannoivat tietysti noudattavansa Suomen valtiosääntöä ja perustuslakia. Emme koskaan valehtele!

Uutta sisäänmarssia johti nyt sossujen nuori Sanna Marin ja sairasvuoteelta Lasaruksen tapaan yhtäkkiä virkistynyt Liisa Paatero olikin vaihtanut omistajaohjausministerin liituraitakuteet kuntaministerin vihreään mekkoon.

Sanna Marin ilmoitti heti kohta Unilukarille suorittamansa valan jälkeen, että kysymyksessä on nyt Sanna Marinin hallitus ja meitä sitoo yhteen Ilmiöhallituksen liima.

Kepuloisten valtiovarainministeriksi noussut Katri Kulmuni puolestaan totesi, että pilkkuakaan Samakko Antin laatimasta Ilmiöhallituksen ohjelmasta ei muuteta.

Kysymys oli siis samanlainen kuin Petri Kangasperkon epäonnistunut yritys muuttaa KHO:n 22.5.2015 antamaa 5 milj. euron laitonta takausta koskevan lainvoimaisen päätöksen poikkeuksellinen purkupäätös. Kangasperkon mielestä KHO oli tulkinnut lakia väärin.

KHO kuitenkin totesi Kangasperkon laittomille juristeille 30.1.2018, ettei 22.5.2015 annettua laitonta takausta koskevaa purkupäätöstä muuteta.

Sanna Marinin hallitus on siis toteuttanut pilkun tarkasti Sammakko Antin luomaa Ilmiöhallituksen ohjelmaa. Kysymys on nukketeatterista, jossa näyttelijöitä voidaan puolen tunnin välien vaihtaa aina sopiviksi.

Näytelmä muistuttaa Putous-ohjelmaa. Puuttuu vai Pikku Vanhanen ja Muna Mies vielä!!!

Jos minä olisin Unilukkarin asemassa, niin kyllä minä viheltäisin tuollaisen teatterin poikki.

Nyt kun meillä on voimassa Valmiuslaki, niin siinähän tietääkseni määrätään, teatteriesityksetkin kielletyksi, joten nyt voidaan Ilmiö- tai Punahuuli hallituksen kohdallakin siirtyä jo "etätyöskentelyyn".

Etätyöskentely onkin nyt parasta, koska Punahuuli-hallituksen lukuisa erityisavustajien joukko on tunnetusti noita Suomen parhaiten verkostoituneita henkilöitä, joilla on tapana kokoontua mm. koti- ja ulkomaisissa hiihtokeskuksissa ja tietenkin toreilla ja turuilla.

Ei ole sitten ihme, että mm. valtiovarainministeriön korkea virkamies on jo kertonut Tvitterissään, että hänkin makaa lähes henkitoreissaan kotona karanteenissa.

Kuulin juuri, että valitettavasti ensimmäinen koronan kuolonuhrikin on meillä tullut.

Tämäkin valitettava tapaus menee kyllä punahuulihallituksen ylimielisyyden piikkiin, vaikka se kuinka voissa pyöritettäisiin.

THL:n ja sosiaaliministeriön simulointimallien avulla ei voida sairaita hoitaa ainakaan ajoissa.

Mitä taas tulee tuohon varsinaiseen asiaan eli rekka-autoiluun, niin siinä voin täysin yhtyä ystäväni Eeron viestiin.

Jostain kummasta syystä rekkayrittäjiä ja monia muita yrittäjiä Suomessa on alettu pitämään nykyään lähes rikollisina, vaikka peristuslain pitäisi suoda kaikille oikeuden harjoittaa myös mitä tahansa laillista liiketoimintaa Suomessa ja muualla.

Miksi sitten poliisivoimat ovat ottaneet hampaisiinsa esim. autoilijat ja rekka-autoilijat, kuten Eeron tosielämän esimerkistä näemme???

Viime aikoina FAKE NEWS mediakin on jo kuitenkin varovasti kertonut, että poliisilla ei ole enää resursseja selvittää esim. aivan tavallisia rikoksia puhumattakaan siitä, että viranomaisten ja poliitikkojen tekemiä rötöksiä alettaisiin kunnolla puimaan mediassa.

Aarnio jupakka on kuitenkin osoittanut sen, että korruptio on meillä levinnyt laajasti myös sisäministeriön toimintaan.

Jotta "maailman onnellisimman" maan illuusio ja potemkinin kulussit saadaan pidettyä meillä pystyssä, niin tietysti entisen sisäministerin eli Päivi Räsäsenkin kimppuun on käyty kaikin mahdollisin keinoin, kun Päivi on ainakin minusta miehekkäämmin kuin moni johtava politiikkomies puolustanut perinteisiä suomalaisia arvoja.

Sen verran sanon noista lastien arvoista, että kyllä ihmiselle on liikenneministeriö määritellyt jo arvot. Se lienee nykyään noin 2 milj. EUR:a per kyytiläinen, joten täydessä taksissa voi olla helposti 10 milj. EUR:n lasti.

Rekkakuskien ja tavallisten autoilijoiden jahtaaminen on selvää kiusantekoa.

Liikennerikkomuksetkin saadaan järjestykseen, kun henkilöautojen kohdalla otetaan Bemarit, Mersut ja muut ökyautot erityistarkkailluun ja jätetään muut lainkuuliaiset kanslaiset rauhaan.

Nytkin on punahuulilla taas tärkeä liikennelain uudistus tekeillä. Tiestysti kysymyksessä on taaskin parkkikiekko.

Alustavasta lakiluonnoksesta en saanut mitään selvää, mutta paras uudistus olisi se, että todetaan kaikki parkkikiekot laittomiksi.

Tällä tavoin käräjäoikeudet, perintätoimistot ja ulosottovirastot vapautuisivat tuhansien turhien parkkikiekkojuttujen käsittelyistä oikeiden rikollisten jahtaamiseen.

Bussikuskeille pitäisi myös terottaa päähän, että kyydissä on arvolasti. Sekin on hyvä muistaa, että nykyään bussikaan ei käsittääkseni saa kiilata pysäkiltä tullessa vierellä olevia henklöautoilijoita hengiltä.

Onneksi ehdin äskettäin lyhyellä kauppareissullani vaihtamaan kaistaa, eikä vastaan tullut ketään. Väkisin piti taas jonkun kuskin näyttää, että kyllä täältä pesee.

Bussikuskien joukkoonkin on nykyään pesiytynyt sakkia, jotka eivät millään tavalla huomioi edes sitä, että kyytiin nousee nykyään aika usein liikuntavammaisia, joiden tasapainosta ei voi puhua, kun bussikuski laittaa pysäkiltä kaasun pohjaan.

Vaimonikin joutui sairaalakuntoon tällaisessa touhussa.

Muistaakseni metrossakin joku aika sitten joku onneton matkailija roikkui jo oven välissä, kun kiireinen yli 2 miljardin euron älymetro oli taas matkalla Espoosta Kamppiin.

Tästäkin syystä minä olen päättänyt, että minä en älymetroon nouse.



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: