Keskustelu

alan kolmas miesPeruskoulun "kirkastusjuhlat"8.11.2021 18.21
AMERIKASSA WOKISMI - KIRKASTUMINEN TAPPOI VALTIOLLISET KOULUT.

VANHEMMAT NOUSIVAT TAKAJALOILLEEN VIIME VIIKOLLA PERINTEISTEN DEMOKRAATTIJOHTOISTEN OSAVALTIOIDEN VÄLIVAALEISSAKIN VIRGINIASSA JA NEW JERSEYSSÄ SEKÄ MYÖS YMPÄRI USA:TA, KUN KOULUISSA OPETTAJIEN AMMATTIYHDISTYSTEN JATKEENA OLEVAT JOHTOKUNNAT ALKOIVAT TIETÄÄ VANHEMPIA PAREMMIN, MITEN LAPSIA PITÄÄ OPETTAA.

Vaivihkaa Suomessakin on valitettavasti käynyt näin ja yhtenä keskeisenä syynä on ollut Suomen perinteisen kyläkoulujärjestelmän tuhoaminen ja koulutuksen keskittäminen isompiin yksiköihin.

Kyseisissä keskitetyissä koulutuskeskuksissa Helsingistä OPETUSHALLITUKSESTA annettuja kaikille "TASAPUOLISESTI SOPIVIA JA TIETEELLISESTI TUTKITTUJA OPETUSOHJELMIA" on alettu syöttää koko kansalle ja tämän "TASAPUOLISESTI SOPIVAN OPETUSOHJELMAN" pakkosyöttö on Suomessa viety jo päivähoitoon ja varhaiskasvatukseen saakka.

Suomessa opetuksen WOKISMI - KIRKASTUMINEN alkoi käytännössä jo KEPUN Johannes Virolaisen toimiessa opetusministerinä 1960 luvulla, kun yliopistoihinkin levisi mies ja ääni periaate.

Suomen Kuvalehti kirjoitti asiasta seuraavasti vuonna 2012:

!1960-luvun puolivälissä Maalaisliiton johtoon nousi uusi nuori puheenjohtaja Johannes Virolainen. Hän vei puolueensa vasemmiston ja liberaalien seuraksi peruskoulun kannalle.

Alkoi tapahtua: 1965 opetusministeriö asetti L. Arvi Poijärven koulunuudistustoimikunnan, 1967 aloittivat kokeilukoulut ja 1968 säädettiin laki yhdeksänvuotisesta, kaikille yhteisestä peruskoulusta.

Uudessa peruskoulussa kaikille alettiin opettaa kahta kieltä. Toisesta kotimaisesta tuli pakollinen. Matematiikassa alettiin opettaa joukko-oppia, mutta se jäi kokeiluksi.

Kielissä ja matematiikassa säilytettiin vielä tasokurssit, joiden alimmilta tasoilta ei voinut jatkaa lukioon ilman lisäsuoritusta. Tasokursseista luovuttiin 1985.

Tasa-arvon lisäksi uuden koulun kantaviin aatteisiin kuului solidaarisuus. Ne, jotka oppivat nopeasti ja helposti, saattoivat auttaa heikompia.

Idylli ei aivan toteutunut. Järjestyshäiriöitä oli paikoin paljon. Kaupunkien lähiöt täyttyivät 1970-luvulla maaltamuuttajista, ja monissa perheissä oli ongelmia. Ne näkyivät koulussa lasten rauhattomuutena.

Opettajien aika kului hitaimpien ja levottomimpien kanssa. Tästä nousi kysymys, kuka tukee lahjakkaita.
Keskustelu kävi kiivaana. Maaliskuussa 1973 Suomen Kuvalehden kannessa oli opetusministeri Ulf Sundqvist. Sisäsivun otsikko kuului "Tällä miehellä on mutkaton ohjelma: tulevaisuuden kansasta tehdään tasapäinen".

Opetustyö politisoitui siis meillä jo 1960-luvulla, mikä myöhemmin johti mm. siihen, että kommunistiset - kirkastuneet aatteet valtasivat jopa TEINILIITON, joka jouduttiin sitten lakkauttamaan.

Vuosikymmeniä Suomessakin opetushallituksessa pakkosyöttöä on harjoitettu esim. VASEMMISTOLAISEN ERKKI AHON OHJAUKSESSA JA VIIMEKSI LI ANDERSSONIN VALVONNASSA.

Nyt on sitten viimein alettu korjata sitä viljaa, jota on vuosikymmeniä kylvetty.

PISA TULOKSET OVAT JO PITEMPÄÄN OLLEET LASKUSSA.

Lukutaito on kyllä meillä kansainvälisesti korkealla tasolla, mutta LUETUN YMMÄRTÄMISESSÄ ON MEILLÄ ISOJA KANSALLISIA ONGELMIA.

ILTALEHTI KIRJOITTI SUOMEN KOULULAITOKSEN ONGELMASTA NYT HERÄTTÄVÄSTI:

"Suomen koululaitoksen ongelmat pulpahtivat jälleen viikonloppuna pintaan. Opettaja ja kirjailija Tommi Kinnunen kertoi Twitterissä, että työterveyslääkäri oli määrännyt hänet sairauslomalle vakavan työuupumuksen vuoksi.

Kinnunen avautui raastavasti siitä, kuinka uusi opetussuunnitelma ja oppivelvollisuuden laajentamiseen liittyvät lisätyöt ovat vieneet voimat.

□ Uusia vaatimuksia lukiessa ei tiedä, itkeäkö vai nauraa. Perustyö, opettaminen, saa väistyä kirjaamisen tieltä. Hakkaan konetta kuin hullu, jotta saan tallennettua kaiken tiedostoihin, joita kukaan ei lue, Kinnunen kertoi esimerkkinä.

Opettaja siis kertoo, että opettamiseen ei ole aikaa. Tässä vaiheessa jokaisen suomalaisen hälytyskellojen pitäisi soida.
Kinnunen ei nimittäin ole yksin.

Kirjoitus on kerännyt satoja kommentteja, joissa muutkin opettajat kertovat vakavista ongelmista: koulumaailmaa on viime vuosina uudistettu niin, että aika menee kaikkeen muuhun paitsi opettamiseen.

Samaan aikaan suomalaiskoululaisten menestyminen Pisa-tuloksissa laskee - siis niissä samoissa tutkimuksissa, joissa olimme 2000-luvun alussa maailman huippua.

Nyt muun muassa Viro on Suomea parempi."

"Menestys ei tietenkään ole itseisarvo, mutta oppiminen on. Viime aikojen uudistusvimmassa se on unohtunut.

Opettajat eivät ehdi opettaa, mutta helppoa ei ole nuorillakaan. He joutuvat jo hyvin varhaisessa vaiheessa laskelmoimaan, mihin kannattaa keskittyä. Ennen vanhaan koulunpenkillä ei tarvinnut miettiä, montako pistettä mistäkin saa jatko-opintoja ajatellen, vaan kaikkea sai oppia laajasti. Sitä kautta taas oppi, mikä ehkä voisi tulevaisuudessa kiinnostaa.

Nyt opettajat uupuvat. Ja oppilaat uupuvat."

"Mikä pahinta, tilanne on kriisiytymässä jo aivan pienistä lapsista lähtien. Viime viikkoina on uutisoitu laajasti Helsingin päiväkotien ongelmista. Julkisuudessa on kerrottu muun muassa, että henkilökunta ei ehdi pitämään taukoja eikä toteuttaa suunnitelmallista varhaiskasvatusta.

Jokaisen suomalaisen ja suomalaisen työnantajan on nyt herättävä, vaikka lasten asiat eivät sinänsä kiinnostaisikaan.

Mikäli varhaiskasvatus ei toimi, suomalaiset vanhemmat eivät voi käydä töissä. Mikäli koululaitos ei toimi, tulevaisuudessa ei ole työntekijöitä.

Suomella on nimittäin lähimenneisyydessä karmea esimerkki siitä, mitä tapahtuu, kun asiat menevät pieleen: vuonna 1987 syntyneet. Tätä ikäryhmää on tutkittu paljon, sillä lama iski ryhmään kovaa ja se kärsi valtavasti julkisten palveluiden leikkauksista.

Lopputulos: joka neljännellä on tilillään rikoksia tai rikkomuksia, joka viides on kärsinyt mielenterveyden ongelmista, joka kuudennelta puuttuu peruskoulun jälkeinen tutkinto.

He ovat nyt 34-vuotiaita eli parhaassa työntekoiässä. Moni ei työntekoon pysty. Lasku yhteiskunnalle on valtava."

SUOMESSA OPETUKSESSA KESKIÖÖN ON TULLUT "WOKISMI - TIEDOSTAMINEN - KIRKASTUMINEN?: ILMASTO, HIILINIELUT, LUONTOKATO, KORONA, TASA-ARVO YLEENSÄ JA INTERSEKSUAALINEN TASA-ARVO VIELÄ ERIKSEEN.

KAIKEN PITÄÄ OLLA TASA-ARVOISTA JA MINKÄÄNLAISIA TUNTEITA EI SAA PURKAA, EIKÄ NIITÄ ILMAISTA MUUTA KUIN NS. ALAN ERITYISASIANTUNTIJOIDEN OHJAUKSESSA.

Nyt näyttää siltä, että tämä tasa-arvon tavoittelu on sitten uuvuttanut jo kaikki opettajat ja myös oppilaatkin.

Samalla tavalla tasa-arvon ja ?HYVÄN HOIDON? tavoittelu on uuvuttanut jo myös kaikki hoitoalalla toimivat ihmisetkin, kun potilaiden sairauksissa huumeet ja mielenterveydelliset taudit ovat nousseet keskeisiksi hoidon tarpeiksi, eikä kyseistä hoitoa Suomessa ole saatavilla.

Hoitajien työssäkin koodaus ja raportointi on noussut hoitotyön keskiöön, jolloin hoitavia käsiä ei enää ole varsinaisiin hoitotöihin.

TEIDEN YLIKÄÄN EI NYKYPÄIVÄNÄ ENÄÄ LAPSI OSAA YKSIN MENNÄ, ELLEI TALUTTAJA OLE VIERESSÄ!!!!

TÄMÄ IHMISEN JATKUVA OHJAILU NÄYTTÄÄ SITTEN JOHTAVAN IHAN HAUTAAN ASTI.

ON SELVÄÄ, ETTÄ TÄLLAINEN "JATKUVA KASVATTAMINEN" JOHTAA LOPULTA KOKO KANSAN TUHOON.

Ensimmäiset merkit tästä on jo nähtävissä, kun Tilastokeskujsen ennusteiden mukaan Suomen kansan kantaväestö näyttää kääntyvän jo 1934 laskuun.



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: