Keskustelu

ottoSähkön hinta17.1.2022 9.59
Ilmastofanatismi sai sähkömarkkinat sekaisin.

Pörssisähkön hinta nousi 400-600 %.

Aika monella on ollut pörssihintaan sidottuja sopimuksia. Etenkin maaseudulla.

Kun tähän lisätään pumppuhintojen nousu niin elämä omassa mökissä alkaa olla monelle mahdottomuus.

Ruotsi korvaa ihmisille näitä vahinkoja.

Meillä asiasta ei edes puhuta.

alan kolmas miesRe: Sähkön hinta17.1.2022 13.51
Otto!!!
Puhutaan kyllä kepuloisen HIPPOS LINTILÄN suulla.

EIPÄ OLE HIPPOS LINTILÄ LÄMMENNYT sähkölaskujen kompensaatioille.

Kylmää kyytiä niille mummoille, joita on koko ajan innostettu siirtymään erilaisin porkkanoin muka ilmastoa pilaavista fossiilisista polttoaineista sähkölämmitykseen tai maalämpöön.

Lämmitysjärjestelmien muutosinvestointien takaisinmaksu ajoiksi laskettiin tyypillisesti ainakin 15 vuotta.

Kuitenkin tällaiset laskelmat ovat olleet pelkkää sumutusta, koska pörssisähkön hintahan näyttää nousseen jo ilmeisesti satoja prosentteja ja tulee taatusti nousemaan lisää, kun ENERGIAVIRASTO pitää huolta ns. huoltovarmuudesta ja pakottaa kaikki pienimmätkin sähkökaapelit kaivamaan maan sisään.

Tälloin takaisinmaksuajat näyttää jäävän ikäntyvillä mummoilla ja muillakin ainakin 100 vuoteen ellei pitemmäksi, kun VIHREÄT POLIITIKOT vielä laittaa kohta sähköllekin (siirto + kulustus) ainakin 50% haittaveron ja päälle vielä 24% ALVIN.

Ei ole siis halituksen toimesta harkittu korvata ILMASTOFANAATIKKOJEN aiheuttamista kustannuksia, jotka nyt näkyy sähkömökkien asumiskustannuksissa karmealla tavalla.

Tämän tehokkaampaa maaseudun autioittamiskeinoa ei kukaan muu kuin kepuloinen, demari ja vihervassari olisi voinut keksiä.

Perinteiset saunankiukaatkin on sähköistetty ja puulämmitys on EU byrokraattien mukaan paihinta mahdollista pienhiukkasten levitystä.

Kohta ILMASTOFANAATIKOT keksii senkin, että saunan kiukaiden ja takkojen pienhiukkaset ovat pahimpia OMICRONIN levittäjiä, joten sairaaloiden hoitajapula ja riittämätön kapasiteetti ovat nekin ILMASTOMUUTOKSEN JUURISYYTÄ.

VIHERVASSARIEN IRIS SUOMELA ja ATTE HARJULA ILMASTOPANELIN MARKKU OLLIKAISEN innoittamina käynnistävät eduskunnassa aloitteen puulämmitteisten saunojen ja takkojen kieltokampanjan.

Meille on syntynyt itse keksitty ILMASTON JA OMICRONIN YHDISTETTY HÄTÄTILOJEN ÄITI.

Tietenkin jopa YLE URHEILURUUDUSSA on jo alettu mainostaa sitäkin, kuinka edullista on ajaa lumihangissa RALLIA SÄHKÖBENSALLA.

Eipä MARKKU OLLIKAINEN ole kertonut vielä sitä, millä kustannuksilla SÄHKÖBENSA oikein syntyy.

Panempa alle nyt vähän lisätietoa tästäkin mielettömyydestä keskustelupalstoilta:

"Mahtaako olla metanolia. Tarvitaan tosiaan ilmaa, josta saadaan hiilidioksidi.

Sitten vettä, joka hajotetaan elektrolyysissä sähköllä (mieluiten uusiutuvalla tuuli, aurinko ja vesi) vedyksi ja hapeksi. Vety tarvitaan tuosta viimemainitusta.

Lisäksi tarvitaan häkää, mitä syntyy epätäydellisessä palamisessa. Lopputulos on metanolia, josta edelleen jalostetaan polttoaine.

Ei ole Skodalla mitään tekemistä tuon keksinnön kanssa. Sattuu vain olemaan polttoaine käytössä tuonmerkkisesä autossa.

Yhtä hyvin voisi olla Dacia tai mersu. Tuo käy mihin tahansa bensa-autoon, missä moottorin ja polttoainejärjestelmän komponentit ja materiaalit on valittu käytetyn polttoaineen mukaan.

Mutta jos rehellisiä ollaan, hyötysuhde ei ole kummoinen tuon prosessin jälkeen.

Kannattaa pienissä autoissa käyttää sähkö sellaisenaan. Raskaalle kalustolle voisi olla vaihtoehto. Ja vastaus vedyn varastointiongelmiin.

Mutta ei nyt vielä innostuta. Etanolin lämpöarvo on 26.8 MJ/kg ja sitä kului oman kokemuksen mukaan ainakin 30% enemmän kuin bensiiniä (43 MJ/kg).

Metanolin lämpöarvo on vain 19.9 MJ/kg. Eli sitä kuluu vielä reilusti enemmän kuin etanolia.

Kulutus tuplaantuu bensiiniin verrattuna.

Sähköpolttoaine, mitä se nyt oikeasti lopulta lieneekään, maksaa nyt 6 Eur / litra.

Etanolin hinta oli pitkään 1 Eur / l tuntumassa. Tänä vuonna sen hinta on noussut selittämättömästi mutta on edelleen bensiiniä edullisempaa ja ympäristöystävällisempää."

Tavallinen bensahan maksaa nykyään suunnilleen 1.8-2.0 EUR/l ja siitäkin muistaakseni noin 75% on VIHERVASSARIEN KEKSIMIÄ HAITTAVEROJA, joita kerätään HAITTAVEROJEN nimikkeen alla siksi, että Suomi pystyy ikään kuin huomaamatta maksamaan saksalaisille pankkiireille ja autoteollisuudelle menevät EU:n byrokraattien keksimät maksut.

Sekin on selvää, etteivät SAKEMANNEILLE MAKSETUT EU maskut Saksaan jää, vaan saman tien hujahtavat kiertoteitse Nord Stream 2 kautta suoraan PUTININ sotavoimien rakenteluun tarvittaviin sotilas- ja hybridisodankäynnin menoihin.

Vain Suomessa voi olla niin typeriä poliitikkoja, jotka Nord Sream 2:n kautta rahoittavat kiertoteitse Suomen pahimman sotilaallisen uhkan pullistelua, jonka johdosta Suomessa on juuri ollut pakko vielä ostaa kalliit F-35 hävittäjätkin.

Kaikkien tiedossahan sen pitäisi olla, että demarien Mooseshan, Manu ja UNILUKKARIKIN ne olivat asialla, kun Suomenkin postio EU:n suuntaan määriteltiin.

Suomesta tehtiin SAKEMANNIEN AIVOTON JUOKSUPOIKA, jolta vielä vuosikymmeniksi vedettiin NATO KORTTIKIN ARVOTTOMAKSI, kun VENÄJÄLLE ANNETTIIN asiassa VETO-OIKEUS.

alan kolmas miesRe: Sähkön hinta17.1.2022 17.27
Justiinsa ILTALEHDESSÄ!!!!

"Bensa maksaa Suomessa jo tuplasti sen mitä maailmalla keskimäärin

Suurin osa Suomessa myytävän bensiinin ja dieselin hinnasta on veroa.

Polttoaineen hinta kirpaisee juuri nyt kuluttajia.

Halvimmankin bensiinin eli 95 E10:n hinta on kivunnut monin paikoin kahteen euroon. Jopa dieselin hinta on kolkutellut kahden euron maagista rajaa.

Syyksi polttoaineiden kalleuteen on yleisesti tarjottu raakaöljyn korkeaa hintaa. Se on kuitenkin vain osa totuutta.

Raakaöljy maksoi lokakuussa 85 dollaria barrelilta. Hinta laski vuoden lopulla noin 70 dollariin, mutta on taas pompannut 85 dollarin tuntumaan. Näin kallista raakaöljy ei ole ollut vuosiin.

Monissa maissa bensalitran saa eurolla, kun taas Suomessa siitä joutuu pulittamaan nyt parikin euroa.

Edullista maailmalla

Silti maailmalla ajellaan edullisella polttoaineella. Bensiinin hintaa eri maissa seuraava Global Petrol Prices -sivusto kertoo, että bensan hinta on maailmassa keskimäärin vain 1,07 euroa litralta.

Monet halvan bensan maista ovat Afrikan ja Aasian maita. Tosin myös esimerkiksi Yhdysvalloissa bensalitran saa vähän alle eurolla. Venäjällä bensa on vieläkin edullisempaa.

Öljyntuottajamaat ovat yleisesti myös halvan polttoaineen maita. Yksi poikkeuskin tosin löytyy: Norja. Vuonomaassa bensa maksaa jopa enemmän kuin Suomessa.

Norja on halunnut viime vuosina profiloitua sähköautoilun edelläkävijäksi. Se on yksi syy polttoaineiden korkeisiin hintoihin.

Polttoaineveroa on Suomessa korotettu viime vuosina moneen otteeseen. Se näkyy pumppuhinnoissa.

Suomessa polttoaineiden kalleutta selittää se, että hinnasta suurin osa on veroa.

Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio muistuttaa Aamulehdessä, että polttoaineveron korotukset ovat iso polttoaineen hintoihin vaikuttava tekijä.

Siksi bensa ja diesel maksavat Suomessa nyt tuntuvasti enemmän kuin esimerkiksi 11 vuotta sitten, jolloin raakaöljyn hinta oli vielä korkeammalla kuin tällä hetkellä.

Juuri kireän - ja mahdollisesti yhä kiristyvän - verotuksen takia polttoaineiden hinnat tuskin laskevatkaan enää koskaan takavuosien tasolle."

ILMASTOHYSTERIA, jonka keskeisinä markkinoijina ovat nykyään FACEBOOKIN (META), TWITTERIN, GOOGLEN ja AMAZONIN kaltaiset kiinalaisten kommunistien kanssa kauppaa käyvät ns. liberaalit miljardöörit, on saatu iskostettua jokaisen valtaa tavoittelevan ns. globaalin demokraatin aivokoppaan jopa uskontoa (kristinuskoa, katolisuutta, ortodoksia tai islamia) suuremmaksi asiaksi.

Samalla tavalla kuin KORONA KIURU keinoja kaihtamatta jahtaa sitä viimeistäkin OMICRON virusta luokkahuoneissa, VIHERVASSARIT ja FAKE NEWS MEDIA näyttävät pakottavan jopa konservatiivisesti ajattelevat päättäjät yhteiseen laulukuoroon NÄKYMÄTÖNTÄ ILMASTON MUUTOSTA VASTAAN.

Ihmetellä täytyy, että AUTOLIITTOKIN vain näyttää katseellaan seuraavan polttoaineiden hinnan korotuksia.

Polttoaineiden verotuksesta muistuttaminen on tietysti aivan turhaa, koska kyseisille veroille määräykset tulevat EU pääkonttorista, jossa marssitaan täysin Saksan ja Ranskan tahtiin.

MACRONIN, MERKELIN JA EKP:n entisen johtaja DRAGHIN PIIKKIIN menee ENERGIASEKTORIN KAAOS EU- maissa.

Maksumieheksi on otettu tietysti OMAA KOKOAAN SUUREMPI SUOMI, jossa jopa vanhat MUMMOT JA VAARIT maksaa nyt MACRONIN JA MERKELIN LASKUJA.

Suomessa tarvitaan nyt järeitä toimia, joilla Eduskunta saadaan vihdoin järkiinsä ja kansanedustajien MARSSI VIHERVASSARIEN PILLIN MUKAAN SAADAAN LOPPUMAAN.

Tehokas lääke tässä on tietysti se, että TAXIT ottavat käyttöön sellaisen käytännön, että sellaisilta kansanedustajilta lopetetaan TAXIKYYDIT TYKKÄNÄÄN, jotka tunnistetaan VIHERVASSAREIKSI.

Kävelkööt tai ajakoot pyörillä, jos on kiire ILMASTOKOKOUKSIIN.

ILMASTOKOKOUKSISSA voidaan myös sammuttaa sähköt.

Tätä sähköjen sammuttamistahan JORMA REINI käytti aikonaan vuonna 1977 sähkölakon aikana sen johtajana tehokkaasti hyväkseen, niin kylläpä siinä kansan pinna alkoi kummasti kiristyä, kun illat istuttiin kynttilöiden valossa.

Maistakoot siis VIHERVASSARIT omaa katkeraa lääkettään!!!!

Enough is enough!!!!



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: