Keskustelu

eeroUMK8.1.2025 21.18
Otto hei !!

Jospa ehtisimme vaihtaa pari, sanaa uudesta UMK kilpailusta, ennenkuin akm tytöntää rtumpetin tähänkin kisaan osallistujaksi.

Juuri julkaistuun artistilistaan katsoen, ennenkuin on edes kuultu ensimmäistäkään viisua, on vaikea ottaa kantaa tulevaan menestykseen.

Minulle aika monta aivan tuntematonta nimeä oli listalla.

Tulevaan kisaan olisi ainakin muodollisesti päteviä Erika Vikman ja Nelli Matula, muuta en edes osaa aavistella.

leonid persenevRe: UMK9.1.2025 1.46
ootteko te homoja kun nämä kisathan on homoille tarkoitettuja laulukisoja!!

raavas mies kuuntelee mötorheadia tai acdcttä..

nyt lopettakaa neiteilyt!

ottoRe: UMK10.1.2025 6.54
Tervetullut uusi kyky tämä Jokisen likka Nurmijärveltä

Siinähän oli jopa musiikkia vähän niinku siteeksi.

Toisin kun parin viime vuoden räävistelyt.

Muodollisesti pätevä ja pirteä esiintyjä
yllätti mv-videollaan.

Vois melkein laittaa jo kisoihin mukaan.

Tuskin sieltä parempaa nousee...

eeroRe: UMK10.1.2025 8.47
UMK kilpailuhan on karsinta euroviisuihin, joka on sääntöjen mukaan laulukilpailu ja voittajaksi nimetään paras lauluesitys.

Tämä perusajatus euroviisukisoissa on kadotettu jo vuosikymmen, jopa kauemminkin sitten.
Tämänpäivän euroviisut voittaa esiintyjä, joka uskaltaa tuoda mitä älyttömimmän kappaleen ja esittää näyttävimmän shown.

Laululla ei ole mitään merkitystä.
Vuoden 2004 Lordi oli tästä ensiesimerkki.

Eikä suomen käärylekkään ollut lauluesityksellään ynnämuut esiintyjät- tasoa kummempi.
Mutta esiintymisasu ja pitkän kielen esittely vetosi yleisöön.
Oli aivan oikein, että ruattin Loreen voitti.
Tuomaristossa oli enemmistö, joka muisti vielä kilpailun tarkoituksen ja säännöt.

eeroRe: UMK10.1.2025 17.48
Otto

Muistatko ? olitko ehkä paikalla ?
kun ennenwanhaanhyväänaikaan amerikkalainen tyttöbändi nimeltä
sweet heart oli esiintymässä Iloharjulla ?

Jos olit paikalla, taikka muita muistoja siitä illasta, vihjaseppa jotakin. Minulla on, niinkuin tiedät, aivan ensikäden tietoa kyseisestä illasta.

alan kolmas miesRe: UMK10.1.2025 18.03
Tsot, tsot EERO!!!

Satuinpa katsomaan, YLEn "KULTTUURITIEDOTTEEN" UMK kisasta.

JÄLKINÄYTÖKSESSÄ haastateltavana oli kolme Suomen ja ainakin YLEN johtavaa kulttuurivaikuttajaa (kulttuuritoimittaja Anton Vaha-Majamaa, galleristi ja kuraattori Veikko Halmetoja sekä muusikko Mikko Kosonen), joista AKM:n huomio kiinnittyi etenkin MIKKO KOSOSEEN, joka tunnetaan siitä, että hän rimputtelee kitaraa lähes jokaisessa YLEN musiikkiohjelmassa ja siitä, että hän on MAIJA VILKKUMAAN mies.

Mikko Kosonen peräänkuulutti moninaisuutta ja totesi, ettei meidän pidä tavoitella sitä, mitä muut yleensä tavoittelevat.

Hänen mukaansa nyt saattaisi olla tilaisuus myös "snadisti perinteisemmälle musiikille".

Tosin Kosonen sitten kuitenkin hehkutti sitäkin, että Käärijäkin tuntuu vetävän 2000 hengen katsomoja täyteen.

Kysyntää suomalaiselle musiikille siis on mukaan lukien myös heavy.

Tuntui siltä, että kyseiset herrat nostivat ennakkosuosikeiksi jonkun Nelli Matulan ja Erika Vikmanin.

Suurimmat kannustukset kyseiset kulttuuriasiantuntijat kuitenkin antoivat EUROVIISUKIIMAILIJA Mikko Silvennoiselle.

Veikkaanpa, että HARD ROCKIN ja KÄÄRIJÄN tai WINDOWSMANIN tapaiset showt on jo nähty ja nyt olisi aika todella "snadisti perinteisemmälle musiikille".

Toivottavasti ei kuitenkaan mennä sille perinteiselle Vesa-Matti LOIRIN HUILUMIES linjalle, kun jäätiin viimeiseksi ja Irlannin Johnny LOGAN veti koko potin kotiin vuonna 1980 (kts. alla):

"Vuoden 1980 voittaja oli Irlannin Johnny Logan kappaleella "Whats another Year".

"Huilumies" jäi finaalissa viimeiseksi kuudella pisteellään.

Norja antoi Suomelle viisi ja Ranska yhden pisteen.

Suomessa spekuloitiin, että Interviisuihin valittu Marion Rungin "Hyvästi yö" olisi pitänyt valita euroviisuedustajaksi.

Marion voitti kyseisellä laululla Intervision laulukilpailun."

Nykyäänhän nämä EUROVIISUT muistuttaakin taannoisia kommunistien INTERVIISUKISOJA, joissa Suomi on aina pärjännyt hyvin.

Ym. Jälkinäytöksessä ei tietenkään toimittaja TOTTI OIVONEN voinut olla ottamatta esille tietenkään TRUMPIA, kun Amerikassa Washington Post oli jättänyt julkaisematta pilapiirtäjänsä Ann Telnausin pilkkakuvaa TRUMPISTA, jonka jälkeen kyseinen pilapiirtäjä irtisanoutui lehdestä.

Ym. Suomen kulttuuritoimittajien raati ihmetteli Washington Postin päätöstä ja etenkin sitä, että lehden omistaja aiemmin vahvasti demokraatteja tukenut Amerikkaan Kuubasta muuttanut JEFF BEZOS ja yhdeksi maailman rikkaimmista ihmisistä tullut BEZOS oli muuttanut kantaansa ja myös Washington Postin toimituksellista linjaa ennen 5.11.2024 tapahtunutta Presidentin vaalia neutraaliksi.

Jälkinäytöksessä Suomen "JOHTAVILLE KULTTUURIVAIKUTTAJILLE" jäi epäselväksi, miksi Amerikassa Washington Post muutti poliittista linjaansa, vaikka Postin linjanmuutoksen ajankohta sattui olemaan sama kuin Pariisissa taannoin terroristien järjestämä Charlie-Hebdnonin murhaisku Muhammedin pilakuvan julkaisemisen vuoksi.

Kyseinen kulttuuriporukka paheksui sitäkin, kuinka aikoinaan Suomessa Kari Suomalaisen ura HESARIN pilapiirtäjänä päättyi vuonna 2023 Suomen journalistipalkitun pilapiirtäjä Ville Rannan mukaan RASISMIIN (kts. alla):

"Vuoden journalistiksi vuonna 2023 valittu Ranta toimi aiemmin muun muassa Kirkko ja kaupunki -lehden sekä Iltalehden pilapiirtäjänä.

HS:n haastattelussa vuonna 2023 Ranta pelkäsi "terroristien voittaneen", koska profeetta Muhammedista ei juuri näkynyt enää pilakuvia missään päin maailmaa Charlie Hebdo -lehden ulkopuolella.

Voittavatko nyt myös miljardöörit Bezosista Trumpiin, kun heidän pilkkaamistaan varotaan?

"Uutena piirteenä on nimenomaan Yhdysvaltojen lehdistön hankaloitunut suhde pilapiirroksiin", Ranta arvioi.

Kun vanhat ja kovaotteiset pilapiirtäjät poistuvat, uusia ei välttämättä oteta tilalle.

Esimerkiksi The New York Times ilmoitti avoimesti lopettavansa kahden poliittisen pilapiirtäjän työsuhteet 2019 ja luopuvansa päivittäisten poliittisten pilapiirrosten julkaisemisesta kansainvälisessä editiossaan.

Taustalla oli sosiaalisen median kohu antisemitistisenä pidetyn pilapiirroksen julkaisemisesta.

"Euroopassa on pelätty terrorismia ja Yhdysvalloissa somekohuja", Ranta vertaa.

The Washington Post perusteli pilapiirroksen hyllyttämistä sillä, että se oli juuri julkaissut kolumnin samasta aiheesta ja aikatauluttanut julkaistavaksi aiheesta myös toisen, satiirisen kolumnin.

"Ainoa puolueellisuus oli toistoa vastaan", lehdestä perusteltiin sen perinteiselle kilpailijalle The New York Timesille.

"Niin voi aina sanoa", Ranta arvioi.

Joskus perustelu voi jopa pitää paikkansa: kun HS:n pilapiirtäjä Kari Suomalainen halusi käyttää samankaltaista vitsiä afrikkalaisista maahanmuuttajista kahden päivän välein kesäkuussa 1991, vastaava päätoimittaja Janne Virkkunen sai tarpeekseen ja vuosikymmenien työsuhde päättyi.

"Jälkeenpäin olen kuullut, että Kari halusikin sen konfliktin, ja sen konfliktin hän sai.

Karihan oli loppuvaiheessa rasisti", Virkkunen arvioi myöhemmin Yleisradion haastattelussa.

The Washington Postin tapauksessa toiston välttely lienee huonompi perustelu."

Savolaisten Hevosmiesten UUTISTOIMITUKSEN PÄÄLLIKKÖ EERO ei ottanut vielä valitettavasti esille sitä, kuinka sairas globaali VALTAMEDIA on tietysti myös mukana näissä EUROVIISUKARKELOISSA.

Ei ole epäselvyyttä siitä, että Ruotsissa osataan tehdä hyvää ja kansaan uppoavaa kevyttä musiikkia tyyliin ABBA, CAROLA , LOREEN ja Tomas LEDIN, mutta EERO ei nytkään millään tavoin huomioinut sitä, että viimeksikin Euroviisuissa ilmeisesti kaikkein parhaan musiikillisen esityksen suoritti hieno nuori Israelin naisartisti EDEN GOLAN.

Tunnetustihan moni maa ja jopa esiintyjä pyrki tekemään kaikkensa, jotta Israel olisi suljettu kisoista (kts. alla):

"Israelin osallistuminen Euroviisuihin on herättänyt suurta keskustelua.

Useat maat ja tahot ovat vaatineet Euroopan yleisradiounionia (EBU) sulkemaan Israel pois Euroviisuista Lähi-idän konfliktin takia.

Vaatimuksista huolimatta EBU päätti sallia Israelin osallistumisen Euroviisuihin.

□ Euroviisut on Euroopan ja Lähi-idän julkisten yleisradioyhtiöiden kilpailu, ei hallitusten.

Israelin yleisradioyhtiö on osallistunut kilpailuun jo 50 vuoden ajan, EBU painotti tiedotteessaan.

□ Euroviisut on edelleen epäpoliittinen tapahtuma, joka yhdistää musiikin avulla koko yleisöä ympäri maailman, EBU korosti.

Monet ovat pitäneet EBU:n päätöstä ristiriitaisena, sillä se oli kuitenkin sulkenut Venäjän pois kilpailusta vuonna 2022, koska maa hyökkäsi Ukrainaan.

Jopa Suomen musiikkialan toimijat ovat vaatineet vetoomuksellaan Yleä painostamaan EBU:a kieltämään Israelin osallistumisen kilpailuun.

Vetoomuksen käynnisti musiikkialan toimijoista koostuva työryhmä.

Myös yksi tämän vuoden Uuden Musiikin Kilpailun osallistujista Jesse Markin osoitti tukensa Israelin boikotoimiseksi.

Hän ilmoitti jo ennen UMK-biisinsä julkaisua, että hän ei osallistuisi Euroviisuihin, jos Israel on mukana kilpailussa.

Yle vastasi tähän toteamalla, ettei se vaadi UMK-voittajaa edustamaan Euroviisuissa, mikäli siihen liittyy omantunnon kysymys.

Euroviisujen ensimmäinen semifinaali on 7. toukokuuta ja toinen semifinaali 9. toukokuuta.

Euroopan suurimman laulukilpailun voittaja selviää lauantaina 11. toukokuuta.

Suomen euroviisuedustaja selviää lauantaina 10. helmikuuta UMK:ssa."

AKM veikkaa, että myös tänä vuonna politikka otetaan taas vahvasti ainakin Suomessa esille ja mahdollisesti meilläkin hyvin tarkkaan tullaan katsomaan, ettei ainakaan sellaisille artisteille tai maille voida antaa pisteitä, jos havaitaan, että heillä tai niillä on jonkinlainen yhteys ELON MUSKIIN tai Donald J. TRUMPIIN.

Mikko KOSONENKIN totesi jo JÄLKINÄYTÖKSESSÄ, ettei kisoja voiteta minkään shown tai biisin perusteella - Jos ESITTÄJÄLLÄ ei ole KARISMAA, niin mikään valonvälähdys ei tuo voittoa!!!!

eeroRe: UMK10.1.2025 19.52
Tulihansesieltä.

akmmmän trumpettikiiman sekoittamaan päähän kuuluvat myös euroviisukisoihin kaksi amerikan suurinta hörhöidioottia, musk ja rumpetti.

Oletko rumpettikiimassasi kadottanut täysin myös valtakuntien rajat, merialueitten rajat.. ????

Taas jälleen, kuten aina ennenkin, euroviisuihin, sinun mielestäsi liittyy oleellisesti myös Kari suomalaisen pilapiirrokset ja The New York Timesin
ja The Wasington Postin artikkelit, millä ratkaistaan suomen UMK karsinta ??

Amerikka on ison meren tuollapuolen.

akm. ylläolevien lausontojesi perusteella olet asiasta ulkona kuin lumiukko. et ole lukenut alkuperäisiä euroopan yleisradioyhtiöitten aikoinaan solmimaa sopimusta eurovision laulukilpailujen säännöistä.

AKM:
Mikko Kososen "jälkinäytös" kisoja ei voiteta minkään shown tai biisin perusteella, jos esiintyjällä ei ole karismaa, niin mikään valonvälähdys ei tuo voittoa.!!!!!!!!!!!!!!

Siinä on täydellinen esimerkki "olevinaan asiantuntijalta !! joka ei ole edes ymmärtänyt lukea euroopan yleisradioyhtiöiden vuosikymmeniä taapäin laatimien kyseisen laulukilpailun säännöistä.

Kysymys on laulukilpailusta, hyvän, melodisen musiikkiesityksen esiintuomisesta, ei mitä älyttömimmästä pellesowsta.

Ja akm olevinaan kaikkien asioitten asiantuntijana yrittää rumpettikiimansa tappiokierteessä selitellä kaikilla mahdollisilla tavoilla, että minä, akm ja minun epäjumala, rumpetti, olemme maailman mahtavin pariskunta.

alan kolmas miesRe: UMK11.1.2025 1.50
EERO ei taaskaan ymmärtänyt, mitä AKM todellisuudessa yllä kirjoitti EUROVIISUISTA.

AKM on täysin samaa mieltä kuin EERO alkuperäisestä EUROVIISUAJATUKSESTA:

"Kysymys on laulukilpailusta, hyvän, melodisen musiikkiesityksen esiintuomisesta, ei mitä älyttömimmästä pellesowsta."

Tässä mielessä AKM on aina todennut, että Italian nuori 17 vuotias joulukuussa 1947 Veronassa syntynyt laulajatar GINGUELA CINGETTI on kaikkien aikojen paras esittäjä ja myös sävellys ja esitys oli kaikkien aikojen paras EUROVIISU.

Cinquetti voitti San Remon musiikkifestivaalit 16-vuotiaana vuonna 1964 kappaleellaan " Non ho l?età ".

Myöhemmin samana vuonna Italiaa edustanut Cinquetti voitti Eurovision laulukilpailun samaisella kappaleella.

Odotahan EERO, niin kyllä tässä vielä politiikka EUROVIISUIHIN kehitetään, koska varmaan Italiasta ja Israelista on taas tulossa hienot EUROVIISUT, mutta Italian erinomainen pääministeri Giorgia MELONI on jo käynyt tapaamassa TRUMPIA Mar-o-Lagossa ja tietysti Elon MUSK oli tässäkin ollut yhdysmiehenä.

Ja taas toisaalta TRUMP on jo todennut, että Gazassa on helvetti irti, jos HAMASIN porukka ei vapauta panttivankeja ensimmäisenä päivänä, kun TRUMP astuu virkatehtäviinsä.

Ja sekin on aivan selvää, että Israelista on taas tulossa varmasti taattu laatubiisi EUROVIISUIHIN, josta MIKKO SILVENNOINEN tietysti nostaa taas ison hälyn, miksi ERIKA ei päässyt edes loppukilpailuun!!!!

ottoRe: UMK11.1.2025 9.29
Eero tuossa kysyi jotta muistanko.

Olin siellä joskus töissä, en niinkään katsojana."

"Koulutytöt" jäivät mieleen mutten mainitsemaasi jaksa muistaa.

Mutta UMKohon.

Taisi todellakin ensimmäinen kappale olla se, jossa jotain oli.

Seurataan.

eeroRe: UMK11.1.2025 9.31
Otto !

Niinpä niin.

Tätähän minä avauksessa juuri tarkoitin.
akm rumpettidementiassaan toi melko pikaisesti amerikan höyrypäät mukaan kilpailuun.
Olkoompa siinä koko UMK keskustelu.

ottoRe: UMK11.1.2025 12.23
Jospa seurataan kaikkien tarjokkaiden esitykset ensin.

Palataan.

ottoRe: UMK29.1.2025 10.09
Näilläkö pitäisi mennä?

Lähes pelkkää teknoräimettä ja rappioräppiä.

Nelli Matulan biisissä ihan hyvä intro. Sen jälkeen alkaa helkatinmoinen hytke.

Ehkä paras oli se Nurmijärven likka.

Ihan melodinen alku kunnes komppi tulee sotkee alleen ihan kelvollisen sävellyksen.

Tuskinpa finaaliin menee yksikään.

alan kolmas miesRe: UMK30.1.2025 5.17
EERO ei vieläkään ole antanut AKM:n pyytämää lausuntoa ERIKA VIKMANIN biisistä:

□ Siis onko ERIKAN BIISI PORNOLAULU?

□ Vai ERINOMAISTA POP MUSIIKKIA?

□ AKM pyytää, että EERO musiikin asiantuntijana suorittaisi myös vertailun
ERIKAN ja TAYLOR SWIFTIN esitysten välillä.

□ EERO saattaa myös tietää, mitä nämä UMK ja EUROVIISUT Suomen veronmaksajille eli siis YLE:lle maksaa.

AKM tietojen mukaan Moldova heitti jo pyyhkeen kehään ja siinä yhteydessä taisi tieto, että Moldovan rahat ei riitä tällaisiin ilmeisiin PORNOLAULUKISOIHIN.

Moldovan kustannus oli muistaakseni kisojen osallistumismaksun osalta jotain 28 000 euroa!!!!

AKM veikkaa, että YLE:ltä saattaa mennä näissä karkeloissa kaikkiaan ainakin 500 000 euroa, kun jonkun MTV:n uutisen mukaan jo vuonna 2019 Suomen osallistumismaksu oli 130 000 euroa.

Tuossa välillä jo tarkistin viime vuodeltakin Windowsmanin ja edelliseltä vuodelta Käärijän äänisaaliitkin, jotta tässä porukalla voitaisiin arvioida YLE:n lähettämiä pyro- ja show-esityksiä ja niiden vastaanottoa noissa ns. EUROVIISUIHIN.

Ensinnäkin todettakoon, että noissa kisoissa on ollut äänestäjiä periaatteessa 54 maata, mutta sitten vuonna 2023 Käärijä sai yleisöääniä myös ns. Muualta Maailmasta.

Windowsman oli tietysti täysi katastrofi, vaikka tuotakun PYROHYPPELIJÄÄ pidettiin Suomessa lähes varmana voittajana.

Windowsmanin sääli pisteet alla:

□ Asiantuntijaäänet 7 pistettä
□ Yleisöäänet 31 pistettä
□ Äänet yhteensä 38 pistettä

Ei asiaa finaaliin!!!

Käärijän äänet:

□ Asiantuntijaäänet 137 pistettä
□ Yleisöäänet 320 pistettä
□ Äänet yhteensä 457 pistettä

Käärijä tuli ainakin AKM:n mielestä yllättäen toiseksi, mutta olihan Ruotsin Loren sentään ihan toisen luokan laulaja ja myös esittäjä.

Käärijää varmaan auttoi pitkä kieli ja leikkausarpi mahassa!!!

AKM ei ole vielä viitsinyt katsastaa edes nykyisiä esityksiä, mutta ERIKAN näin keikistelevän lähes alasti jossain mainospätkässä.

On ole varma oliko Erikan keikistelyn nimi Ich Komme, joka voi hyvinkin viitata esim. Berliinin katujen pielissä nojaileviin maksullisiin naisiin.

Kyllä siinä on paljon perää, kun Seppo Rätykin aikoinaan totesi, että SAKSA on PASKA MAA.

AKM:kin selvitti tuossa sivumennen, että tavara- ja palvelutaseen vaje SAKSAN ja Suomen välisessä kaupassa on ollut aikavälillä 2017-2024 -63.650 miljardia euroa.

Kun Suomessa HYVINVOINTIALUEIDEN kokonaiskustannus on vuonna 2024 noin 25.5 miljardia euroa, niin tuo tappiollinen SAKSAN kauppa on siis vuosina 2017-2024 vienyt meiltä suunnilleen kahden ja puolen vuoden SOTE-RAHATKIN, jonka päälle tulee tietysti vielä kaikki EU:n jäsenmaksutkin!!!!

KYLLÄ AKM:n mielestä tämä EU & EURO JUMPPAA alkaa meille jo riittää!!!

Voi hyvinkin olla parasta, että sinne lähetetään tuo ERIKA ja katsotaan, miten sakemannit äänestää Suomen biisiä!!

Voi myös olla, että EU-kommissari HENNA VIRKKUNENKIN joutuu vielä puuttumaan tähän suomalaiseen EUROVIISUJEN WOKISTI-menoon!!!

ottoRe: UMK30.1.2025 6.17
Pysy asiassa aakooämmä äläkä suolla pelkkää paskaa!

Et varmaan tajunnut jotta meillä oli tässä Eeron kanssa keskustelu musiikista.

alan kolmas miesRe: UMK30.1.2025 18.02
OTTO, rauhoitu.

Kaikki liittyy kaikkeen.

UMK:ssa on nykyään valitettavasti WOKE-kulttuurista, jolla ei ole enää mitään tekemistä alkuperäisen EUROVIISU-kilpailun kanssa.

EERO & OTTOKIN haluavat keskenään käydä keskustelua musiikista ja se on tietysti ihan OK, mutta sitten voi olla ihmisiä, kuten esim. AKM, joka myöskin mielellään kuuntelee musiikkia ja, jolla on omat mieltymyksensä ja lisäksi voi katsoa asiaa myös koko musiikkibisneksen kannalta.

Tällöin voidaan tulla tilanteeseen, että onkin syytä puhua joistakin muistakin asioista kuin nykyään monilla Suomen VALTAMEDIASSA huomiota saaneilla pop-artisteilla on tapana puhua esim. joistakin "kertseistä" jne.

Meillähän on tuolla YLE:ssäkin käsittääkseni useampia musiikkiohjelmia, joissa suomalaisia opastetaan kuuntelemaan tietyn tyyppistä KASARIMUSIIKKIA, on COUNTRY TOHTOREITA ja LEVYLAUTASIA JNE...

Sitten on meillä ollut myös tiettyjä musiikki-ilmiöitä kuten esim. IRWIN, DINGO, Pelle Miljoona, LORDI, JUICE, EPUT ja tietysti jopa tohtoriksi promovoitu ISMO ALANKO (taisi perustaa ensin Hassisen koneen).

Tietysti täytyy tässä yhteydessä muistaa mainita myös Kotiteollisuuden JOUNI HYNYNEN.

Sitten on ehkä paremmin ulkomaillakin mainetta niittänyt Kiteen Tuomas Holopaisen NIGHTWISH tai RASMUS ja DARUDE jne.

Ongelmana tuntuu meillä vain olevan, ettei Suomessa oikein pystytä luomaan ja tuottamaan sellaista musiikkia, joka vetoaa kansan ns. SYVIIN RIVEIHIN eli sellaista musiikkia, joka miellyttää sekä nuorempien että vähän vanhempienkin korvaa ja on esitettäessä myös jolloin tavoin visuaalisesti myös siedettävää!!!

AKM mielestä parempi on, jos laulaja osaa kunnolla laulaa muuta kuin nuotin vierestä, eikä falsetti kirkuminen (esim. kotimainen TERÄSBETONIMIES Jarkko AHOLA) ole koskaan miellyttänyt esim. AKM:ää!!!!

Sehän on myös huomattava, että nykyään koneellisesti ja mainonnan keinoin voidaan sopivasta henkilöstä tai bandista tehdä suosittu mallia QUEEN, mutta totuus lienee kuitenkin se, että vain harvat noin 3 minuutin kestävät POP, ROCK, SOUL, COUNTRY tai muut kipaleet ja niiden esittäjät jäävät elämään vuosikymmeniksi tai jopa nousevat ns. IKIVIHREIKSI:

ETTÄ tälleen taas näin OTTO & EERO!!!

Odotan suurella mielenkiinnolla TEIDÄN ARVIOTANNE ja PISTEITÄ nykyisistä UMK kipaleista!!!

Vähän vaikuttaa kuitenkin siltä, että OTTO & EERO haluavat pitää tästä EUROVIISU HOMMASATAKIN IHAN OMAT KISANSA, johon muut eivät saa osallistua.

PUHUTAANKO "SENSUURISTA" vai MISTÄ???

Viime vuonnahan WOKISTIT jo yrittivät diskata parhaan esityksen eli Israelin erinomaisen Eden GOLANIN!!!

YLE-selvitys asiasta viime keväänä (kts. alla):

"Näin Israelista tuli Euroviisujen suuri kysymys

Israel osallistuu Euroviisujen toiseen semifinaaliin tänään torstaina.

Pääsyä finaaliin pidetään käytännössä varmana.

Yleisön keskellä joku pitää ylhäällä Israelin lippua.

Israelin voittomahdollisuudet Euroviisuissa singahtivat nousuun toisen semifinaalin jälkeen. Kuva: Jessica Gow / Lehtikuva
Anton Vanha-Majamaa
9.5.2024 12:53

Israelin euroviisuedustaja Eden Golan nousee lavalle Malmössä tänään torstaina Euroviisujen toisessa semifinaalissa.

Kyseessä on viisujen kiistellyin esitys vuosiin.

Euroviisuilta on vaadittu Israel-boikottia, sillä maa käy parhaillaan veristä sotaa Gazassa.

Järjestäjien linjaus on kuitenkin selvä: Euroviisuissa kilpailevat yleisradioyhtiöt, eivät hallitukset. Siksi Israel on pidetty mukana.

Ja siksi Malmössä nähdään kuluvalla viikolla lukuisia mielenilmauksia.

On myös mahdollista, että Golanin esitykselle buuataan kisapaikalla Malmö Arenalla.

Israelin matka Euroviisuihin on ollut pitkä ja monivaiheinen. Kävimme läpi sen pääkohdat.

Raskaasti varustettu armeijan auto Malmö-areenan edustalla

Turvatoimet ovat Euroviisujen aikaan Malmössä poikkeuksellisen järeät.

Viisut kisataan taustalla näkyvällä Malmö Arenalla. Kuva: Ville Vedenpää / Yle

Gazan sota leimahtaa

Terroristijärjestö Hamas teki terrori-iskun Gazan kaistalta Israelin puolelle 7. lokakuuta 2023. Iskussa kuoli yli 1 100 ihmistä, ja 240 otettiin panttivangeiksi.

Israeliin julistettiin sotatila, maa käynnisti vastaiskut ja aloitti 27. lokakuuta maahyökkäyksen palestiinalaisten asuttamaan Gazaan.

Tuo hyökkäys on jatkunut siitä asti. Kirjoitushetkellä Gazassa on kuollut Hamasin alaisen terveysministeriön mukaan kymmeniä tuhansia ihmisiä, joista valtaosa on siviilejä.

Ilmakuva rikkipommitetusta Khan Yunisin kaupungista Gazan kaistaleella.

Avaa kuvien katselu

Israel on pommittanut Hamasin-vastaisen sodan aikana Gazan kaistan kaupunkeja raunioiksi. Kuvassa Khan Youniksen kaupunki huhtikuussa 2024. Kuva: AFP

29. lokakuuta Etelä-Afrikka nosti YK:n kansainvälisessä tuomioistuimessa kanteen, koska se piti Israelin toimia kansanmurhanomaisina.

Kannetta käsitellään mahdollisesti vuosien ajan.

Boikottivaatimuksia

Gazan järkyttävät tapahtumat dominoivat uutisia koko loppuvuoden 2023.

Monissa Euroopan maissa vaadittiin Euroviisut järjestävältä Euroopan yleisradioliitolta EBUlta Israel-boikottia.

Vaatimuksia esitettiin ainakin POHJOISMAISSA ja IRLANNISSA.

SUOMEA ja YLEÄ vaadittiin boikotoimaan viisuja, mikäli Israel saa osallistua niihin. EBU ilmoitti kuitenkin joulukuussa, että Israel tulisi osallistumaan, koska viisuissa kilpailevat yleisradioyhtiöt, eivät hallitukset.

Tammikuussa joukko suomalaismuusikoita jätti Yleisradiolle vetoomuksen, jossa vaadittiin Yleä painostamaan EBUa sulkemaan Israel Euroviisuista.

Mikäli Israel saisi osallistua, Ylen pitäisi boikotoida laulukilpailua. Vetoomuksella oli yli 1 500 allekirjoittajaa.

Esikatselukuva
1:33

Joukko muusikoita toi Ylelle vetoomuksen tammikuussa. Siinä vaadittiin Yleä painostamaan EBUa sulkemaan Israel Euroviisuista tai jäämään pois kisoista itse.

Ylen hallintoneuvostoon kuuluvat kansanedustajat Maria OHISALO (vihr.), Li ANDERSSON (vas.) ja Elisa GEBHARD (sd.) kertoivat helmikuussa haluavansa, että Yle boikotoi Israelin osallistumista Euroviisuihin ja vetäytyy kisasta, jos Israel on mukana.

Kyseessä ei ollut kuitenkaan hallintoneuvoston virallinen kanta, eikä se muutenkaan päätä Ylen osallistumisesta viisuihin.

Monet boikottia toivoneet ovat huomauttaneet, että kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan alkuvuodesta 2022, YLE oli aktiivisesti vaatimassa Venäjälle porttikieltoa Euroviisuihin, mikä toteutuikin.

Ylen luovien sisältöjen ja median johtaja Ville VILÊN sanoi tämän vuoden tammikuussa, että Suomen poisjääminen kilpailusta olisi mahdollista, jos konflikti Gazassa yhä pahenee.

Uutisankkoja ja Israelin valinta
Yle ei ole boikotoinut Euroviisuja, mutta Suomen viisuedustajan lähtö kisoihin oli jonkin aikaa epävarmaa.

Jo ennen Suomen omaa euroviisukarsintaa eli UMK:ta yksi kilpailijoista eli Jesse MARKIN oli sanonut, ettei lähtisi Malmöhön, jos voittaisi, mikäli Israel on mukana.

Windows95man eli Teemu KEISTERI voitti helmikuussa UMK:n yhdessä laulaja Henri PIISPASEN kanssa No Rules! -kappaleella, mutta KEISTERI kertoi pian voiton jälkeen Helsingin Sanomille, ettei lähtö Malmön viisuihin olekaan varmaa Israelin osallistumisen takia.

Noin viikon pohtimisen jälkeen kaksikko kuitenkin ilmoitti, että he edustavat Suomea Malmössä.

Windows95Man Uuden musiikin kilpailun pressitilaisuudessa.

Henri PIISPANEN ja Windows95man eli Teemu KEISTERI päättivät noin viikon pohdinnan jälkeen lähteä edustamaan Suomea Malmön Euroviisuihin. Kuva: Joanna Tzortzis / Yle

Ainakin kahdesti mediassa levisivät uutiset siitä, että EBU olisi tehnyt uuden päätöksen siitä, että Israel saa osallistua Euroviisuihin. Molemmilla kerroilla lähteeksi osoittautui lopulta alkuperäinen, joulukuussa annettu lausunto.

Helmikuussa Israel valitsi euroviisuedustajakseen 20-vuotiaan Eden GOLANIN.

Venäläis-israelilainen GOLAN oli aiemmin osallistunut muun muassa Venäjän The Voice Kidsiin. Hän on julkaissut sooloartistina muutaman singlen.

Israelin vuoden 2024 Euroviisuedustaja Eden GOLAN istuu sohvalla.

Avaa kuvien katselu
Eden GOLAN huhtikuussa 2024. Kuva: Gil Cohen-Magen / Lehtikuva
Sanoitukset vaihtoon

GOLANIN alkuperäinen viisukappale oli nimeltään October Rain, mutta EBU totesi sen olevan liian poliittinen.

Nimen katsottiin viittaavan mahdollisesti Israelin ja Hamasin väliseen konfliktiin, joka roihahti uudelleen ilmiliekkeihin lokakuussa.

Israelin yleisradioyhtiö KAN kieltäytyi ensin tekemästä muutoksia sanoituksiin, ja hetken aikaa näytti siltä, että Israel saattaa itse vetäytyä Euroviisuista.

KAN pyörsi kuitenkin puheensa kun maan presidentti Isaac HERZO otti heihin yhteyttä. Presidentti kantoi huolta maan maineesta.

Syntyi Hurricane, jonka melodia on sama mutta sanoitukset eri. Uusi kappale kertoo nuoren naisen selviytymisestä henkilökohtaisesta kriisistä.

EBU hyväksyi kappaleen maaliskuun alussa.

Israel esiintyy Euroviisuissa
Euroviisut starttasivat Malmössä ensimmäisellä semifinaalilla tiistaina 7. toukokuuta järein turvatoimin.

Poliittiset mielenilmaukset viisulavalla on kielletty, mutta ruotsalainen Eric SAADE ehti jo aiheuttaa kohun esiintymällä palestiinalaishuivi kädessään.

SAADE on puoliksi palestiinalainen. EBU pahoitteli nopeasti Saaden huivia mediassa.

Eric SAADE laulaa mustassa nahkatakissa mikrofooniin ranteessaan valkoinen palestiinalaishuivi.

Avaa kuvien katselu
Eric SAADEN kädessä nähtiin tiistain semifinaalissa palestiinalaishuivi. Kuva: Jessica Gow / EPA

Irlannin edustaja Bambie THUG puolestaan kirjoitti kasvoihinsa ja sääriinsä ogamin aakkostolla tekstit "tulitauko" ja "Palestiina vapaaksi", mutta EBU määräsi tekstit muutettaviksi ennen suoraa lähetystä.

Tänään torstaina saatetaan nähdä lisää mielenilmauksia, kun Eden GOLAN esiintyy toisessa semifinaalissa.
Keskiviikon kenraaliharjoituksissa median edustajat reagoivat GOLANIN esitykseen hiljaisuudella.

Esikatselukuva
0:56

Videolla Ylen toimittaja Aliisa RISTMERI kertoo, millaisia protesteja Malmössä viisujen aikana nähdään.

GOLAN on vältellyt Malmössä julkisuutta ja kulkenut paikasta toiseen vahvojen turvatoimien saattelemana.

Häntä ei nähty sunnuntain avajaisissa.

Torstaina hän esiintyy kymmenille miljoonille katsojille. Israelin pääsyä finaaliin pidetään käytännössä varmana."

Tästäkin stoorista OTON & EERON pitäisi tajuta, että NYKYISENÄ WOKISTI-AIKANA POLITIIKKA on jo syvällä kaikissa MUSIIKKIPIIREISSÄ ja pääsääntöisesti VIHERVASSARIT PYRKIVÄT määrittelemään, mikä on hyväksyttävää musiikkia, mutta Amerikassa on jo alkanut PUHALTAA UUDET TUULET.

Varmaan jossain vaiheessa PIMEÄ EU ja Suomessa YLEKIN myös herää ja terveellistä olisi kaikkien musiikin tekijöiden ja kuuntelijoiden soittaa netistä vaikka MILIZA KORJUKSEN "WARUM" (kts. alla):

https://youtu.be/YKKGxNzJnqQ

alan kolmas miesRe: UMK31.1.2025 0.24
Tuossa olikin juuri TV2:lla ohjelma KUNNIATOHTORI ISMO ALAMGON promovointi tilaisuudesta ja muutenkin hänen musiikistaan ja urastaan.

ISMO totesi haastattelussa, että hän arvostaa TOHTORIN HATTUA, mutta hänhän on kuitenkin vain ROKKILAULAJA!!!

ISMO sen kyllä selvästi sanoo, missä meillä Suomessa kiikastaa, kun suomalainen musiikki ei kovinkaan hyvin vastaa kuuntelijoiden todellisia toiveita.

Äskettäin kuollut merkittävän kansainvälisen maineenkin saavuttanut kapellimestari LEIF SEGERSTAM sävelsi tiettävästi 327 sinfoniaakin (kts. alla):

"Leif Selim Segerstam (2. maaliskuuta 1944 Vaasa - 9. lokakuuta 2024 Helsinki) oli suomalainen kapellimestari, säveltäjä ja multi-instrumentalisti.

Hän toimi monissa tärkeissä musiikkialan tehtävissä sekä Suomessa että ulkomailla.

Segerstam tunnettiin myös poikkeuksellisen tuotteliaana säveltäjänä. Segerstam palkittiin Pro Finlandia -kunniamerkillä vuonna 1992.

Nuoruus ja opiskelu

Segerstamin opettajavanhemmat Viola ja Selim Segerstam muuttivat Helsinkiin vuonna 1947.

Segerstam oli varhaiskypsä: hän oppi lukemaan kolmivuotiaana, lukemaan nuotteja viisivuotiaana ja teki kuusivuotiaana ensimmäiset sävellyksensä.

Segerstam opiskeli Sibelius-Akatemiassa pianon- ja viulunsoittoa sekä orkesterinjohtoa.

Vuonna 1962 hän voitti Maj Lind -pianokilpailun ja debytoi viulistina. Seuraavana vuonna hän pääsi New Yorkin Juilliard School of Music -musiikkikorkeakoulun kapellimestariluokalle, jossa häntä opetti ranskalainen kapellimestari Jean Morel.

Hänen opiskelutovereitaan olivat muiden muassa James Levine ja Leonard Slatkin.

Segerstam soitti myös alttoviulua, kaikkia vaskipuhaltimia ja nokkahuilua.

Kapellimestarinura

Segerstam toimi Suomen kansallisoopperan kapellimestarina vuosina 1965-1968 ja vuodesta 1968 Tukholman kuninkaallisen oopperan kapellimestarina, minkä jälkeen 1970-luvulla hän johti muun muassa Berliinin Deutsche Operissa sekä Itävallan radio-orkesteria, Radion sinfoniaorkesteria, Rheinland-Pfalzin sinfoniaorkesteria ja Tanskan radion orkesteria.

Vuosina 2012-2019 Segerstam toimi Turun filharmonisen orkesterin johtajana ja ylikapellimestarina.

Lisäksi hän oli Helsingin kaupunginorkesterin ylikapellimestari emeritus.

Säveltäjänura

Segerstam oli poikkeuksellisen tuottelias säveltäjä.

Huhtikuussa 2014 työn alla oli Segerstamin oman ilmoituksen mukaan sinfonia numero 270.

Keväällä 2016 Turun filharmoninen orkesteri levytti Segerstamin sinfonian nro 288, ja joulukuussa 2016 kantaesitettiin jo hänen 307. sinfoniansa.
Vuonna 2018 valmistui sinfonia nro 327.

Segerstamin teokset edustavat niin sanottua vapaapulsatiivista sävellystapaa, jossa soittajille annetaan vapauksia rytmiikan ja joskus muidenkin musiikin elementtien suhteen.
Segerstamin vuoden 1993 jälkeiset sinfoniat on tarkoitettu soitettaviksi ilman kapellimestaria.

Muuta toimintaa

Segerstam toimi Suomen kansallisoopperan johtajana vuosina 1973-1974.

Segerstam opetti Sibelius-Akatemiassa useaan otteeseen, viimeksi orkesterinjohdon professorina 1997-2013.

Marraskuussa 2011 Segerstam teki yhteistyössä Kansallisoopperan henkilökunnan kanssa rap-musiikkivideon YouTubeen.

Yksityiselämä
Segerstam oli avioliitossa viulisti Hannele Angervon kanssa (1964-1999) ja harpisti Minnaleena Jankon kanssa (2002-2009).
Kolmas vaimo vuodesta 2012 oli Eija Nenonen.

Segerstamilla oli viisi lasta. Heihin kuuluu oopperalaulaja Iirisilona Segerstam.

Vuoden 2024 haastattelussa Segerstam mainitsi olevansa autistinen."

AKM ei lähemmin tuntenut SEGERSTAMIA, mutta tuli kerran käytyä katsomassa, kun LEIF toimi kapellimestarina Olavinlinnassa Oopperajuhlien aikaan.

Huvitti, kun ooperan jälkeen vaimoni kanssa menimme ottamaan oluet Hotelli Tottiin, niin panin merkille, että LEIF istui jo lähes tyhjä kolpakko kädessään ja me ei oltu vielä saatu edes tilausta tehtyä.

Ihmetytti LEIFIN nopeus, kun Linnasta ei silloin millään tahtonut tungoksen vuoksi päästä TOTTIIN!!!

Se on ainakin varmaa, ettei LEIF siihen aikaan ainakaan millään SKUUTILLA voinut tulla salamavauhtia!!!

AKM:llä ei ole ainuttakaan LEIFIN sinfonioista kirjastossaan, mutta SIBELIUKSEN sinfonioita on sentään muutamia.

Ja onhan se Sibeliuksen FINLANDIAKIN erinomainen sävellys!!!

AKM on vahvasti sitä mieltä, että SIBELIUKSELLE jos kenelle voitaisiin myöntää postyymisti ainakin SÄVELLYKSEN KUNNIATOHTORIN ARVONIMI ja antaa tietysti korkeimmat mahdolliset kulttuurimitalit, kun seuraavan kerran juhlitaan Kansainvälisen Sibeliuksen viulukilpailun voittajaa 29.5.2025 (kts. alla):

"XIII kansainvälinen Jean Sibelius -viulukilpailu järjestetään toukokuussa 2025

Vuodesta 1965 asti järjestetty, maailman vanhimpiin ja arvostetuimpiin viulukilpailuihin lukeutuva tapahtuma kerää nuorten viulistien kerman Helsinkiin 18.-29.5.2025.

Kilpailun finaaliosiossa kuullaan Sibeliuksen viulukonserton rinnalla nykymusiikkia.

Tuomariston puheenjohtajana toimii viulisti ja kapellimestari John Storgårds.
12.3.2024

Jo kolmattatoista kertaa järjestettävä Kansainvälinen Jean Sibelius -viulukilpailu muuttaa Helsingin jälleen viulukaupungiksi kymmenen päivän ajaksi keväällä 2025.

Kilpailun alku- ja välierät käydään 19.-25.5. ja tapahtuma huipentuu finaalikonsertteihin Helsingin Musiikkitalossa 27.-29.5.2025.

Kilpailun päätuomarina toimii BBC:n filharmonikkojen sekä Turun filharmonisen orkesterin ylikapellimestari John Storgårds.

Kansainvälisen tuomariston muut jäsenet ovat Elise Båtnäs, Levon Chilingirian, Jinjoo Cho, Lisa Ferschtman, Jean-Jacques Kantorow, Sung Ju Lee, Réka Szilvay ja Jan Söderblom.

Vuoden 2025 kilpailun finaaliohjelmisto nostaa esille nykysäveltäjiä.

Loppukilpailuun etenevät kilpailijat esittävät Sibeliuksen viulukonserton lisäksi valitsemansa modernin viulukonserton kilpailun taiteellisen toimikunnan esivalitsemasta teoslistasta.

Finaaliteoksina ovat Kaija Saariahon Graal théâtre (1994), Unsuk Chinin I (2001), Oliver Knussenin Viulukonsertto (2002) sekä Magnus Lindbergin Viulukonsertto nro 2 (2015).

Välierän repertuaariin kuuluu Sibeliuksen sekä vapaavalintaisen ohjelmiston lisäksi Outi Tarkiaiselta kilpailua varten tilattu teos viululle ja pianolle.

"Jean Sibelius -viulukilpailun kansainvälinen merkitys on huomattava.

Samalla se on meille suomalaisille yhtä aikaa sekä arvokas että läheinen ja kotoisa musiikkitapahtuma.

On ilo ja kunnia olla mukana tekemässä vuoden 2025 kilpailua, ja odotamme kaikki innolla korkeatasoisia ja jännittäviä päiviä monipuolisen, omassa ajassamme luontevasti kiinni olevan ohjelmiston parissa", tuomariston puheenjohtaja John Storgårds toteaa.

"Sibelius-viulukilpailu haluaa olla maailman johtavista musiikkikilpailuista kannustavin ja ajassa elävä. Siksi haluamme tarjota niin yleisölle kuin kilpailijoille modernia ohjelmistoa, joka terävoittää kilpailun musiikillisia elämyksiä", jatkaa kilpailutoimikunnan puheenjohtaja Lauri RATIA.

Kannustavuus näkyy eritoten erityisessä mentorointipalkinnossa, jolla pyritään tukemaan kilpailussa menestyvien viulistien kehittymistä taiteilijoina ja auttamaan heitä eteenpäin urallaan.

Kilpailun voittaja saa mentorointipalkintona henkilökohtaista ohjausta kilpailun jälkeen tuomariston puheenjohtaja John Storgårdsilta sekä BBC:n sinfoniaorkesterin ja Tukholman kuninkaallisen filharmonisen orkesterin ylikapellimestarilta, Taideyliopiston Sibelius-Akatemian orkesteri- ja kapellimestarikoulutuksen professori Sakari Oramolta.

Mentorointipalkinto jaettiin ensi kertaa edellisen kilpailun voittajalle Inmo Yangille.

Joka viides vuosi järjestettävä Jean Sibelius -viulukilpailu käytiin edellisen kerran poikkeuksellisesti keväällä 2022 koronapandemian estettyä tapahtuman järjestämisen syksyllä 2020.

Järjestyksessään 12. kansainvälisen Jean Sibelius -viulukilpailun voitti eteläkorealainen Inmo Yang, toiselle sijalle ylsi yhdysvaltalainen Nathan Meltzer ja kolmanneksi sijoittui ukrainalainen Dmitry Udovychenko.

Kilpailua seurasi ennennäkemättömän suuri yleisö maailmanlaajuisesti Yle Areenan verkkolähetyksien ja tallenteiden kautta.

Kansainvälistä Jean Sibelius -viulukilpailua järjestävät Sibelius-Seura ry ja Taideyliopiston Sibelius-Akatemia."

On huomattava, että TERRAFAMEN epätoivoista ylösajoa johtava LAURI RATIA on pistänyt entisenä RETUPERÄN VPK trumpetistina vauhtia myös näihin vakavampiin musiikkipippaloihin.

Toivottavaa olisi myös, että LAURI RATIA saataisiin puhaltamaan Suomen kevyeen musiikkiin samanlaista taiteellista osaamista, jota oli aikoinnaan esim. JÖRGEN PETERSONILLA ja OSSI RUNNELLA!!!

OSSIHAN johti moneen kertaan Suomen esityksiä myös EUROVIISUISSA ja aina meni hommat nuottien mukaan putkeen, eikä kukaan ollut sensuroimassa kenenkään osallistujien biisejä.

OSSILLA on kuitenkin saattanut hyvin olla muutama hikipisara otsassaan, kun johdettavaksi tuli KOJON vuonna 1982 esittämä NUKU POMMIIN, jonka sävellyksestä vastasi Jim Pembroke ja sanoituksesta tietysti JUICE!!!!

KOJOHAN on kommentoinut tätäkin Suomen onnetonta yritystä seuraavasti:

"Vuonna 1982 Ison-Britannian Harrogateen lähetettiin Suomea edustamaan Kojo kappaleella "Nuku pommiin".

Kappale ei saanut yhtään pistettä, joten se on nykyisen pistelaskutavan aikana heikoiten menestynyt Suomen euroviisuedustaja.

Suomalainen lehdistö antoi Kojolle liikanimen "Nolla-Kojo".

Kojo on myöhemmin ilmaissut että hänen kappaleensa kritisoi sillä hetkellä lännessä vallinnutta kylmää sotaa, mutta kappaletta ei suomen kielen takia ymmärretty."

KUTEN tästäkin huomaa, niin jo tuolloin POLITIIKKA oli vahvasti luikertelemassa populäärimusiikin maailmaan"

eeroRe: UMK31.1.2025 18.44
KUTEN tästäkin huomaa,
akämmä elää hamassa menneisyydessä olevissa kuvitelmissaan.

Vaikkakaan en ole ehkä niitä kaikkein eniten olevia asiantuntijpita nykypäivän
" euroviisukarsintoihin " kuitenkin tällä nykyisellä maalaisjärjelläni ja ehkä ottokin on huomioinut, ettei akämmän esilletuomat Leif Segsrstam, eikä myöskään Ismo Alanko ole osallistumassa kyseessä olevaan kilpailuun.

Ja tietääkseni myöskään Jean Sibelius laulukilpailujen järjestäjäorganisaatio ei kuulu UMK kilpailujen järjestäjäorganisaatioon.

AKämmä

Miksi sinä niin olevinaan
" asiantuntijana " sotkeennut asiaan, josta et ymmärrä enämpää, kuin sika joulusta.

Et ole ensimmäistäkään päivää ollut mukana suomalaisessa musiikkibisneksessä.

Kuitenkin nyt tällä keskustelupalstalla yrität kertoa ylistää omaa tietämystäsi kaikesta tästä !!

En halua toistaa, lukijat tietää, et ehkä minulla on jonkunverran enämpi tietoa tästä alasta, kuin ns. keskivertokansalaisella.

Ehkä jo ensiviikolla akämmä tuo kisaan mukaan epäjumalansa rumpetin.

Onhan sillä tietynlaista osaliittymistä musiikilliseen kisaan.
rumpettihan on torvi.

eeroRe: UMK31.1.2025 21.20
Kysymys akämmä ??

Oletko koskaan havainnut omassa suuressa ylitsepursuavassasi, rumpetinmyötäisessä egossasi, että tällä keskustelupalstalla on mukana myös täysjärkisiä ihmisiä, jotka eivät halua, omissa esilletuomissaan keskusteluaiheissa olevan, jopa loukkaantuneita sinun, akämmä, välittömästi tyrmäämisiin, ihmisten oikeasti sisällääntuntemisiin asioihin.

Kasva aikuiseksi, akämmä

eeroRe: UMK31.1.2025 21.55
akämmä

sinä esität kysymyksen, milloinka eero antaa vastauksen omasta tulkinnastaan sinun esittämääsi kysymykseen erika vikmanin esittämään umk biisiin.

Ilmeisesti minun kansakoulupohjaisen maalaispoikani ulkolukutaito on niin olennaisesti kyvytön, etten edelläolevissa kommenteissa ole älynnyt minulle esitettyä kysymystä Erikan esittämästä biisistä.

Mihinkä kysymykseen minun tarvis vastata ???

Kuten jo aiemmin kerroin, eurovision laulukipailu on jo vuosikymmeniä takakätteen kadottanut tämän kilpailun perussäännön.

Tänpäivän eurovision laulukilpailun voittaja on esiintyjä, joka järjestää estraadille mitä järjettömimmän kakofonian.



Olen jo vuosia aiemmin julkituonut oman suhtautumiseni tänpäivän euroviisuihin.
Perusidea, miksi euroviisut on aikoinaan perustettu, nykypäivän järjestäjiltä, tämä perussäännöt on hukattu.

Olen tämän asian julkituonut jo vuosia aiemmin, enkä halua sitä edelleenkään toitottaa, enkä julkituoda kenellekkään, joilta asiayhteys on kadonnut.

Olen jo aikapäiviä taapäin, julkituonut suhtautumiseni UMK kisaan, elikkä
" eurovision laulukilpailuun "

Se osakilpailu, mitä suomessa voitais

alan kolmas miesRe: UMK1.2.2025 2.29
EERO, et tainnut ymmärtää yllä esittämääni kritiikkiä EUROVIISUJEN osalta.

Kirjoitin vähän laajemmin asiasta, koska on olemassa ns. JUURISYYT, miksi SUOMI ei ole erityisemmin hyvin pärjännyt noissa kisoissa.

AKM:lle on syntynyt käsitys, että Suomi ei voi noissa VIISUKISOISSA pärjätä, kun meillä ei osalta tehdä biisejä, joissa olisi joku järjellinen melodia, joka jää soimaan kuuntelijoiden mieliin.

Mielellään vielä esittäjän pitäisi olla valovoimainen ja myös orkesterin hyvä.

Suomessa tuntuu nykyään olevan tyylinä sytyttää esiintymislavalle pyroilla lähes tulipalo, jonka ympärille on sitten kasattu joitakin ns. tanssijoita hyppelehtimään.

Kun tätä pyronuotion ympärillä tapahtuvaa tanssintaa vielä tehostetaan mahdollisimman kovaa soittavalla ns. bandillä, joka nykyään taitaa pääsääntöisesti olla vielä jotain syntikkatouhuakin.

Valottamalla vähän laajemmin yllä EUROVIISUJEN nykyistä tilaa ja etenkin suomalaista EUROVIISUTUOTANTOA olen pyrkinyt saamaan keskustelua siitä, miten tälläkin saralla voitaisiin päästä Suomessa esim. vastaavalle tasolle, mihin on pystytty etenkin Ruotsissa, Irlannissa, Ranskassa, Luxemburgissa, Iso-Britanniassa ja Hollannissa sekä Israelissa (kaikissa näissä maissa vähintään 4 voittoa vuosina (kts. voittojen määrä per maa alla):

Voittoja 8 kpl
Ruotsi: 1974, 1984, 1991, 1999, 2012, 2015, 2023, 2024

Voittoja 7 kpl
Irlanti: 1970, 1980, 1987, 1992, 1993, 1994, 1996

Voittoja 5 kpl
Ranska: 1958, 1960, 1962, 1969, 1977
Luxemburg: 1961, 1965, 1972, 1973, 1983
Iso-Britannia: 1967, 1969, 1976, 1981, 1997
Alankomaat: 1957, 1959, 1969, 1975, 2019

Voittoja 4 kpl
Israel 1978, 1979, 1998, 2018

Voittoja 3 kpl
Norja: 1985, 1995, 2009
Tanska: 1963, 2000, 2013
Italia: 1964, 1990, 2021
Ukraina: 2004, 2016, 2022
Sveitsi: 1956, 1988, 2024

Voittoja 2 kpl
Espanja: 1968, 1969
Saksa: 1982, 2010
Itävalta: 1966, 2014

Voittoja 1 kpl
Monaco: 1971
Belgia: 1986
Jugoslavia: 1989
Viro: 2001
Latvia: 2002
Turkki: 2003
Kreikka: 2005
SUOMI: 2006
Serbia: 2007
Venäjä: 2008
Azerbaid?an: 2011
Portugali: 2017

EEROKIN varmaan huomaa, ettei MAAILMAN ONNELLISIMMASSA MAASSA osata tehdä ainakaan sellaista musiikkia, joka aikojen saatossa on vastannut kuuntelijoiden ja katselijoiden musiikillisia tarpeita ja toiveita nimenomaan Länsimaissa!!!

Kyllähän ym. listan voittajistakin pitäisi HERÄTTÄÄ ainakin YLE:n MUSIIKKITOIMITUKSEN PÄÄTTÄJÄT, että meillä on jotain todella pahasti pielessä tässäkin musiikkibisneksessä.

EERO ja OTTOKIN ovat yllä tietysti kritisoineet AKM:n "asiantuntemusta" näissä EUROVIISUASIOISSA, mutta kyllähän näiden kaverustenkin pitäisi jo itsekin herätä ajamaan MUUTOSTA PAREMPAAN.

Ei riitä se, että toteaa EUROVIISUJEN muuttuneen viime aikoina aivan muuksi kuin kyseiset kisat alun perin oli päätetty järjestää lähinnä LAULUKISOINA.

EERO ja OTTO ovat kritisoineet AKM:ää myös siitä, ettei ole soveliasta ottaa politiikan merkitystä esille, kun puhutaan musiikista.

Tässäkin yhteydessä EERON & OTONKIN on hyvä muistaa, että käsittääkseni SUOMI on taannoin menestynyt taas sitten suhteellisen hyvin tietysti INTERVISION "LAULUKISOISSA".

Panenpa taas alle vähän lisätietoa EEROLLE & OTOLLE ns. "POLIITTISESTA LAULANNASTA", jota siis harjoitettiin taannoin kommunistimaiden ESTRADEILLA ja LAULUKISOISSA, jotka alkoivat kilpailla ilmeisesti erittäin suositun ITALIAN San REMON musiikkifestivaalin kilpailijana/vaihtoehtona.

Tietysti näissä kisoissa moni suomalainen kevyen musiikin taitaja kuten Jukka KUOPPAMÄKI ja MARION ovat onnistuneet nousemaan PODIUMILLA aivan korkeimmalle korokkeelle asti (kts. alla):

"Itä-Euroopan lukuisat musiikkifestivaalit

Kylmän sodan aikana itäblokkiin syntyi kevyen musiikin festivaaleja kuin sieniä sateella.

Lähes jokaisessa maassa lanseerattiin vuosittain järjestettävä kansainvälinen musiikkitapahtuma: Puolassa Sopotin musiikkifestivaalit, Romaniassa Kultainen Hirvi, Bulgariassa Kultainen Orfeus ja T?ekkoslovakiassa Lyyra-festivaalit.

Itä-Saksassa oli musiikkifestivaaleja ja laulukilpailuja esimerkiksi Rostockissa, Leipzigissa ja Dresdenissä.

Edellä mainitut festivaalit olivat juhlavia suuren luokan viihdespektaakkeleita, jotka edellyttivät järjestäjiltään mittavia panostuksia.

Ilmiselvänä esikuvana oli Italian San Remon laulujuhlat.

Itäblokin festivaaleista useammat televisioitiin ja ne välitettiin Intervision televisioverkossa.

Kansainvälisten festivaalien lisäksi rautaesiripun takana asuvia kansalaisia viihdytettiin monilla kansallisilla laulukilpailuilla (muun muassa Pesnia goda Neuvostoliitossa tai Ki Mit Tud Unkarissa).

Itä-Euroopan kansainväliset
musiikkifestivaalit olivat pääsääntöisesti alusta alkaen avoimet länsieurooppalaisille esiintyjille.

Itäblokin musiikkitapahtumat muodostuivatkin vuosien saatossa merkittäviksi markkinointi- ja messutapahtumiksi länsieurooppalaisille esiintyjille ja levy-yhtiöille.

Sosialististen maiden massiiviset viihdemusiikkifestivaalit osoittavat, että kylmän sodan aikana lännen ja idän väliset suhteet ovat olleet huomattavasti dynaamisempia ja monimuotoisempia kuin perinteisessä kahden blokin vastakkainasettelua korostavassa historiankirjoituksessa on annettu ymmärtää.

Suomessa toimi pitkään vain yksi kansainvälinen levy-yhtiö EMI Finland ? muut levy-yhtiöt olivat kotimaisissa omistuksissa - ja esimerkiksi 1970-luvulla juuri EMIn Raimo HENRIKSSON oli avainhenkilö, joka värväsi suomalaisia esiintyjiä Itä-Euroopan festivaaleille.

Oikeastaan kaikesta tästä on tiivistetty olennainen Kojon tuoreessa muistelmateoksessa Kojo -Tasasta ku Sveitsissä:

"Siihen aikaan Raimo HENRIKSSON oli iskelmätuottaja ja sillä oli jotain ihme suhteita itäblokkeihin." (Ahomaa 2019, 84)

Varsovan liiton vaikutuspiirissä järjestetyissä laulukilpailuissa suomalaiset saavuttivat menestystä.

Muun muassa MARION pokkasi pääpalkinnon vuonna 1968 Kultaisen Orfeuksen festivaaleilla.

Jukka KUOPPAMÄKI voitti vuosina 1971 ja 1972 Rostockissa Itämeren laulukilpailut.

Vuonna 1978 GREGER äänestettiin Kultaisen Orfeuksen festivaaleilla jaetulle ykkössijalle.

Myöhempinä vuosina Itä-Saksan kilpailuissa mitalisijoille ylsivät Monica Aspelund, Ami Aspelund, Lea Laven, Danny ja Armi sekä Anneli Saaristo.

Kylmän sodan aikaisiin ilmiöihin perehtyneet akateemiset tutkijat ovat esittäneet, että suurelliset musiikkitapahtumat tarjosivat kansalaisille eräänlaisen keinon paeta hetkeksi reaalisosialismin arjesta.

Yhtä lailla kansainväliset festivaalit osoittivat sosialististen maiden kykenevän toteuttamaan samanlaisia kulttuuritapahtumia kuin lännessä.

Toisaalta aikalaiset kiinnittivät huomiota, että idässä musiikkiin ja musiikillisiin arvoihin suhtauduttiin suuremmalla pieteetillä kuin lännessä.

Aarno Walli kirjoitti Katso-lehdessä keväällä 1967:

"Itä-Euroopan maiden piirissä on musiikki aina ollut toisin arvostettu taide kuin länsimaissa.

Tämä koskee klassillista ja konserttimusiikkia, mutta myös viihdemusiikkia.

Itäblokin maat rakastavat hyvää laulua, oli se sitten oopperaa, liediä, kansanmusiikkia tai yhtä hyvin viihdemuotoista iskelmämusiikkia.

Laulelman alalla festivaalit avaavat uusia uria, ja niinpä niiden kansansuosio on aivan hurja." (Katso 15/1967)

Idän festivaalit olivat solisteille ainutlaatuisia tilaisuuksia päästä esiintymään suurelle areenalle laajalle yleisölle ja harjoittelemaan estradikulttuuria.

Kirka BABITZIN, jota voidaan pitää todellisena suomalaisena laulukilpailukonkarina, on myöhemmin elämäkerrassaan kuvaillut kokemuksiaan kansainvälisissä laulukilpailuissa merkittäviksi uransa ja ammattitaitonsa kehittämisen kannalta:

"Ulkomaisista festareita (sic) ja kilpailuista oli ainakin se hyöty, että pääsi kokeilemaan siipiään suurella estradilla ja ison yleisön edessä: meneekö pupu pöksyyn vain ei?

Sen huomasi, että monelta meni ja itseltäkin välillä.

Mutta sitten vain leijonan kitaan, maksoi mitä maksoi, yllytyshulluna. - - Ei kevyen musiikin puolella opeteta estradikulttuuria - kuinka pokkaat kapellimestarille, menet sanomaan päivää etuviulistille ja hänen kauttaan koko bändille.

Sellaiset kaikki tuli opituksi heti." (Babitzin, Kinnunen 1999, 134)"

Niinpä, niin!!!

Yrittääkö SOSIALISTINEN SUOMI PÄRJÄTÄ epätoivoisesti WOKISTIN EUROVIISUISSA, kun meidän pitäisi panostaa SOSIALISTIEN kisoihin, mikä AKM:n mielestä tuntuu paremmin sopivan myös MAAILMAN ONNELLISIMMAN MAAN SIELUNMAISEMAANKIN!!!!

Meillähän on myös sellainen vanha sanonta: "Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa!!!"

Väinö LINNAKIN varotti suomalaisia Tuntemattomassa Sotilaassaan siitä, ettei kannata lyödä päätänsä KARJALAN MÄNTYYN!!!

eeroRe: UMK1.2.2025 7.38
Kyllä eero ymmärtää.

Kaikki, mitä sinä tuot esille tällä palstalla, on mielestäsi epämukavaa kritiikkiä, koska se ei ole "sinunmielenmukaista"

Eikä keskustelunaiheesta riippumatta ole rumpetin perseennuolemista.

Siinähän sitä taas olevinaan omasta päästä tullutta " tietämystä " julistetaan.

Kaikki em. on erään median julkaisusta lainattua tekstiä.

akämmä yllä jälleen esittelee aivan turhanpäiväistä tilastotietoa euroviisujen historiasta.

Enämmänkin kiinnitin huomioni akämmän tietämättömyyteen ja selittelemisiin eri laulukilpailujen historiasta.

akämmän selityksissä näkyi vain ja ainoastaan kaksi totuudenmukaista sanaa
INTERVISION ja SOPOTTI

Ennenwanhaanhyväänaikaan, vielä itäblokin voimassaollessa oli myös länsimaiden euroviisujen kilpailija, itäblokin maiden interviisut.

Kisat järjestettiin yleensä Puolassa, josta juontui nimi Sopotin laulukisat.

akämmän yllämainitsemat italian san remon, bulgarian, tsekkien, ym. ym. kisat eivät millään muotoa liittyneet, ei euro- eikä interviisuihin.

== akämmä !! jossain osiossa aiemmin jo mainitsin sinulle.
Ota ensin selville tosiasiat, ennenkuin alat tälle keskustelupalstalle suoltaa sitä iänikuista paskaasi === !!

Yllä mainitsemasi Marion ja Jukka Kuoppamäki " ovat onnistuneet nousemaan bodiumille " ???!!!

Marion kyllä, mutta miten Jukka Kuoppamäki ???

Intervision laulukilpailussa vuonna 1980
Puolan Sopotissa Marion voitti kisan esittämällään biisillä hyvästi yö, josta suomessakin tuli aivan ns. hittibiisi.

akämmän kuvittelemana Jukka Kuoppamäki ei millään muotoa ollut mukana kyseisen lauluesityksen tuotannossa mukana.

akämmä: sinulle täyttä faktatietoa !!!!

Hyvästi yö biisin tekijät:

sanoitus ja sävellys:

Esko Björkman = taitelijanimi /
oikealta nimeltään Esko Koivumies

sovitus: Antti Hyvärinen

Edellä akämmän mainitsemat eri maiden laulukisat eivät millään muotoa liittyneet näihin länsi / itämaiden kilpaileviin laulukisoihin.

akämmä:

Kyllä, Kirka Babitsin oli yksi menestyneimpiä esiintyjä.

Viimeinen muistorikas tapahtunein tapaaminen Kirkan kanssa oli vain edellisenä päivänä, ennen Kirkan kuolemaa Kuopion tammimarkkinoiden yhteydessä Kuopion torilla.

Lämmin muistaminen ystävälleni.

alan kolmas miesRe: UMK1.2.2025 22.19
EERO HYVÄ, rauhoitu!!!!!!!!

AKM ei ole omasta päästään kertonut mitään muuta kuin sen, minkä tyyppisestä musiikista AKM pitää ja sitten todennut, että suomalainen musiikki ei ole koskaan kunnolla menestynyt näissä "laulukisoissa".

Sitten AKM on todennut, että näihin "laulukilpailuihin" näyttää liittyvän runsaasti vastenmielistä politiikka ja monenlaisia markkinavoimia.

AKM:n perusväittämä on, ettei Suomessa osata tehdä kunnon musiikkia, joka miellyttää ns. kansan syviä rivejä ympäri maailmaa.

Taitaa olla niin, että KIRKAN esittämä "Surun pyyhit silmistäni pois" on kaikkein paras Suomessa koskaan tehty kanainvälinen ns. BIISI (kts. alla):

"Surun pyyhit silmistäni on Kirkan 14. studioalbumi, joka julkaistiin marraskuussa 1988.

Levyn tunnetuimmat kappaleet ovat "Surun pyyhit silmistäni" ja "Kaksin rannalla yksinäiset".

Kirka esitti ensiksi mainitun myöhemmin englanniksi nimellä "Sadness in Your Eyes".

Albumi julkaistiin vinyyli -ja CD-levyinä sekä C-kasettina Flamingo-levymerkillä marraskuussa 1988.

Kymmenen vuoden kuluttua lokakuussa 1998 albumista julkaistiin uusi CD-painos, joka julkaistiin uudelleen seuraavana vuonna.

Vuonna 2010 albumi julkaistiin kolmannen kerran CD-levynä.

Albumi ylsi parhaimmillaan Suomen virallisen listan neljännelle sijalle joulukuussa 1988 ja pysyi listalla yhteensä 39 viikon ajan.

Albumi ylitti kulta-, platina- ja tuplaplatinalevyjen rajat jo vuonna 1989.

Albumia on myyty yhteensä 214 196 kappaletta, joka tekee siitä Suomen kaikkien aikojen kolmanneksi myydyimmän kotimaisen albumin."

BIISIN oli säveltänyt KASSU HALONEN ja sanoitti VEXI.

Tuottajina olivat:
Kassu Halonen
Kisu Jernström
Vexi Salmi

Levy-yhtiö oli käsittääkseni Vexin Flamingo Oy, joka myöhemmin meni käsittääkseni konkurssiin.

Tästä siis voidaan päätellä, että hyvää ja globaalisti hyvää musiikkia voi syntyä myös pienten musiikin tekijöiden toimesta. Tässä yhteydessä tarvitsee vain mainita esim. PAUL ANKA, joka on tehnyt ja myynyt miljoonittain levyjä vaikka millä kielillä, eikä kaveri ollut muistaakseni kuin 13-vuotias, kun perusti ensimmäisen bandynsä BobbySockers ja pari vuotta myöhemmin vuonna 1957 oli jo maailman tähti, kun kapellimestari Don Costan johdolla ABC Paramount yhtiö alkoi tuottaa ikuisia superhittejä. Tahti ei ole loppunut, vaikka mies on nykyään käsittääkseni 82 v.

Tietysti EERO taas hyökkää minun kimppuuni ja vetäisee hihastaan joidenkin suomalaisten "syntikkataiteilijoiden" kipaleiden soittolistat jostain spotifysta tai TEOSTON tiedostoista, joilla pyrkii kumoamaan AKM:n esittämät tiedot.

Tuosta KIRKAN kappaleesta tulee aina mieleen se tilanne, kun sen kuulin ensi kertaa kesämökillä, niin se sopi silloin niin hyvin vallitsevaan tilanteeseen, jolloin ajattelin heti, että tässäpä on TOSI HYVÄ BIISI, joka miellyttää korvaa...

Mielestäni kysymyksessä on kerta kaikkiaan loistava suomalainen kaunis ja melodinen kipale, mutta tietysti on ikävää, miten elämä päättyi KIRKALTAKIN niin varhain, mutta sekin vain parantaa biisin voimaa.

Kun vertaa tätäkin BIISIÄ esim. YLE:n EUROVIISUIHIN lähettämään PERTTI KURIKAN NIMIPÄIVIEN EUROBIISIINKIN, niin kyllä siinä tavallinen YLE:n RAHOITTAJA (=siis veromaksaja) moneen kertaan on joutunut ajattelemaan ja kyselemään, mistä tässä on oikein kysymys ja, eikö tätä touhua saada loppumaan, vaikka PERSUT on jo päässeet YLE:n hallintoneuvoston jäseniksi asti.

Persujen Vigeliushan on jo jossain podcastissa todennut YLE:n rahoitusta koskevista neuvotteluistakin todennut, että YLE:n hallintoneuvostossa on 21 jäsentä jakaantuen seuraavasti:

- KOK 5 kpl
- SDP 5 kpl
- PERSUT 5 kpl
- KEPU 2 kpl
- VASSARIT 1 kpl
- RKP 1 kpl
- VIHREÄT 1 kpl
- KD 1 kpl

Eikä mitään kunnollista muutosta YLE:n toiminnassa saada aikaiseksi, koska kaikista asioista pitää aina saavuttaa yksimielinen päätös.

YLE on siis VALTIO VALTIOSSA SAMALLA TAVALLA KUIN NEUVOSTOLIITOSSA oli aikoinaan KOMMUNISTINEN PUOLUE yli 70 vuotta!!!

Vaikka ajettiin pää edellä seinään, niin suuntaa ei haluttu/voitu muuttaa.

Näin on myös SUOMEN SUORITUS EUROVIISUISSA, oli sitten EERO asiasta mitä mieltä tahansa.

AKM on monta kertaa maininnut myös härkäpäisyydestä esimerkkinä JÄÄKIEKOSTA meille tutun JUKKA JALOSEN ns. "MEIDÄN PELIN", jonka avulla päästiin jääkiekossa melko pitkälle, mutta nyt on SEINÄ NOUSSUT PYSTYYN SILLÄKIN SARALLA, kuten on käynyt myös Suomen urheilussa laajemminkin.

Suomessa on siis musiikin saralla unohtunut täydellisesti LUOVUUS, ja siksi ei olla menestytty myöskään EUROVIISUISSA, eikä tulla menestymään, ellei luovuutta vapauteta ja muisteta sitä, että EUROVIISUISSA on kuitenkin lopulta kysymys KEVYEN MUSIIKIN LAULUKISOISTA!!!

BE WOKE, BE BROKE, kuten TRUMP usein toteaa!!!

Tämä tosiasia olisi hyvä myöntää Suomessa yleisestikin, niin sitten saattaisi tulla aitoa menestystä jatkuvasti myös EUROVIISUISSA!!!

ottoRe: UMK4.2.2025 8.18
Eiköhän Eero avata uusi ketju.

Musiikista.

alan kolmas miesRe: UMK9.2.2025 0.20
HUH, HUH!!!

Tulipa katsottua YLE:n kuvottavin UMK-kisa sieltä ja täältä toisella silmällä ja korvalla.

Huomiota kiinnitti kaksi täyttä kurkkua kiljuvaa juontajaa ja sitten muistaakseni 5 vähäpukeista naikkosta ja yksi "maitoparta" nuori mies.

Olipa ERIKA Vikmanilla karmeat vinyyli kuteet päällään ja niiden alta paljastui selvästi ylipainoinen TÄYTTÄ KURKKUA MIKKIIN HUUTANUT elähtäneeltä vaikuttanut halpa naikkonen.

Musiikkineuvos DANNYN koulutus on näköjään mennyt ns. PUTKEEN.

Tangolaulajana ERIKA oli vielä ihan siedettävä esiintyjänä, mutta UMK laulajana ERIKA ei herätä valitettavasti enää positiivisia tunteita millään tasolla.

Miten MAAILMAN ONNELLISIMMASSA MAASSA TÄLLAISTA HALPAHINTAISTA SEKSIÄ VOIDAAN LÄHETTÄÄ LAULUKILPAILUIHIN ja vielä uskotaan, että tällainen roska toisi VOITON KOTIIN???

Jotenkin näytti siltä, että ERIKAN asiantuntijapisteet olivat vaatimattomat (oliko vain 50), mutta sitten mäjähti yleisöpisteet, jotka johtivat kirkkaaseen voittoon (muistaakseni kokonaispisteet 430 pistettä).

Olin panevinani merkille, että yleisöäänestyksessä saattoi äänestää samasta puhelimesta vaikka kuinka monta kertaa.

Tämähän on juuri sama äänestystyyli, jolla Seniilistä JOE BIDENISTA äänestettiin USA:ssa OBAMAN NUKKEPRESIDENTTI vuoden 2020 väärennetyissä vaaleissa!!!

Se on joka tapauksessa jo nyt selvää, että ICH KOMME on sellainen ikivihreä biisi, joka soittaminen loppuu kuin seinään, kun varsinaiset EUROVIISUT on näytetty kansalle ympäri Eurooppaa.

Hävettää, että AKM:n ja ilmeisesti myös jopa noin 2.6 miljoonan muun ihmisen veroeurojakin on tällaiseen roskaan taas uhrattu lupaa kysymättä!!!

AKM on samaa mieltä kuin OTON mainitsema MUUAN MEPPI:

"Muuten olen sitä mieltä, että YLE pitäisi lakkauttaa"!!!!

ottoRe: UMK9.2.2025 7.19
En katsonut tätä enkä edeltäviä.

Ajan käytin "palauttamalla sormiin" pari Untin tangoa.

Ei voi kuin ihailla kerta toisensa jälkeen sitä nerokasta minimalismia, jolla mestari loihtii todellisia tunnelmia, jotka hyvin moni on kokenut matkansa varrella.

Se on musiikkia. Se on taidetta, Taidetta, jonka arvo säilyy.

Tuon kisan tuloshan oli jo ennakkoon selvä. Ja kertoihan alan hömppämedia sen jo ennakkoon auliiisti.

Eikä pelkästään kertonut vaan johdatteli.

Ja viime silauksen sitten teki yle, tuo veronmaksajien varoin ylläpidetty kuvottava aivopesukone.

Kyllä, yle pitää lakkauttaa.

alan kolmas miesRe: UMK9.2.2025 17.15
Otin vielä huvikseni KERTAUKSEN noista UKM kirkujista!!!

Kumma tyyli pesiytynyt noihin ns. juontajiin, jotka jostain syystä kuvittelee, että esittäjä tai esitys tulee sitä paremmaksi, mitä juontajat kirkuu.

Sama tyyli on ollut Elämäni Biisissä, jossa Katja STÅHL on saanut palkintoja, kun on aina huutanut, kuinka hyvä orkesteri KALLE TORNIAISELLA on.

YLE:n joku luovien ohjelmien ja viihdetoimituksen päällikkö joku Ville VILÉN on näköjään ihastunut STÅHLINKIN huutamiseen siinä määrin, että STÅHLILLE ja tietysti MIKKO KUUSTOSELLE piti perustaa YLE:een ihan oma julkinen KONSULTTITOIMISTO!!!

Alkaa kyllä olla aika paksua, että nämä kellokkaat pyörittää vuosittain noin 600 milj. veroeuron avulla omaa KANSALLISTA KONSULTTITOIMISTOAAN kohta jo interaktiivisessa televisiossa.

AKM:n mielestä YLE:n kanavia tai podcasteja ei saa missään tapauksessa saa pyörittää verorahojen turvin.

On selvää, että tällainen KONSULTTITOIMISTO pyrkii ainoastaan edistämään ja markkinoimaan joidenkin SUOSIKKIJULKIMOIDEN ja/tai POLIITIKKOJENKIN URAA, jolloin kysymyksessä on selvästi laittomasta toiminnasta, joka kaikesta päättäen sisältää vielä lahjonnankin tunnusmerkit.

Kyllä siinä kohtuullinen korvaus KATJALLE & MIKOLLE tulee, kun KONSULTTITOIMISTO näyttää olevan auki perjantaisin ja tietysti KOKO MIKKO KUUSTOSEN SUKU näyttää saavan elantonsa tästäkin MEDIA PLÄJÄYKSESTÄ!!!! (kts. alla):

"Vanhemmat konsultit Katja Ståhl ja Mikko Kuustonen vastaavat "asiakkaidensa" mieliä askarruttaviin pieniin ja keskisuuriin kysymyksiin.

Kysyjät ovat julkisuudesta tuttuja, ja heidän pulmansa voivat olla ja ovatkin melkein mitä vain kuvitella saattaa.

Mitä ongelmia on maamme ykkösjulkkiksilla, ja millaisia ratkaisuja Ståhl ja Kuustonen niihin tarjoavat?

Ja kuinka kauas aiheesta he onnistuvat eksymään?

Uusi jakso perjantaisin.

Podcastin on Ylelle tuottanut Podcastory.

Juontajat: Katja Ståhl ja Mikko Kuustonen
Käsikirjoitus: Katja Ståhl, Mikko Kuustonen, Jyrki Pasanen, Eetu Koho
Leikkaus: Eetu Koho ja Jyrki Pasanen
Äänisuunnittelu: Eetu Koho

Taustatoimittaja: Minka Kuustonen
Kuva: Eetu Koho
Musiikki: Petri Alanko, Yle Sounditiimi
Tuottaja: Jyrki Pasanen
Vastaava tuottaja: Sakari Silvola, Yle Sisältöhankinta
Tilaaja: Saila Mattila, Yle Sisältöhankinta

AIKAISEMMIN tällaiselle KONSULTOINNILLE ON RIITTÄNYT URPO LAHTISEN HYMY-LEHTI ja nykyään VALTAKUNNAN TÄRKEIN VIIKOTTAINEN TIETOLEHTI SEISKA, jota ilman yksikään korruptoitunut kansanedustaja ei pysty omilla aivoillaan päättämään mitä nappia EDUSKUNNASSA painetaan äänestettäessä!!!

ON SELVÄÄ, että YLE pitäisi LAKKAUTTAA jo ennen vuoden 2027 Eduskuntavaalia.

Valtakunnallinen aloite Eduskuntaan parasta mahdollista vauhtia!!!

50 000 nimeä löytyy taatusti yhdessä päivässä.



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: