Keskustelu
| Eero | Savolainen keskustelupalsta | 16.4.2026 13.28 |
| Tällä palstalla oli ennenvanhaanhyväänaikaan mukava keskustella meille, savolaisille lähelläolevista asioista. Kuplahallista, surullisenkuuluisasta keskuskeittiöstä, römpsyn lomautuksista, ym. paikkakuntaa lähelläolevista asiista. Ja varsinkin Koillis-Savolle iloisista ja hyödyllisistä asioista. Siihensaakka, kunnes tämä espoon kaikkitietävä konsulenttijeesus Heikki J.W. Salonen liittyi kirjoittelijoitten joukkoon. Alkoi negatiivisten launtojen aika, kun Heikki J. W. alias alan kolmas ämmä ei onnistunutkaan kaappaamaan römpsyä yhdessä useista talousrikoksista tuomitun Veikkosedän kanssa, niin tämä, alan kolmas ämmä katkeroitui asiasta, mielenterveysongelmien ryydittämänä, että alkoi tällä palstalla purkaa katkeroitumistaan. Tänäpäivänähän alan ämmän aivoissa ei, (onkohan niitä) liiku muuta kuin MAAILMAN PARAS PRESIDENTTI TRUMPETTI Raamatunaikaisena oli kuningas Midas. Tarina kertoo, kun Midas koskee johonkin, se muuttuu kullaksi. rumpetti, täysin aivoton sika kuvittelee olevansa uusi midas. Valtaisa ero on kuitenkin. Kaikki, mihin rumpetti koskee, päättyy kaaokseen ja katastrofiin ja loppujen lopuksi tuhkaksi. Ja tämmöstä luojan luomaa maailman suurinta tuholaista espoon Heikki ylistää maailman mahtavimmaksi presidentitksi |
||
| alan kolmas mies | Re: Savolainen keskustelupalsta | 16.4.2026 20.57 |
| Kerronpa EERO RAUKALLE, että Juankoskelta pyydettiin HATTU KOURASSA, että AKM tulisi apuun, kun rikolliset yrittivät laittomin keinoin lunastaa RÖMSSYN KONKURSSIPESÄN. Se oli se syy, miksi AKM alkoi VALISTAA VAPAANJUANKOSKEN LUKIJOITA kertomalla JUANKOSKELLA ja myös maailmalla tapahtuvista tosiasioista kriittiseen ja informatiiviseen sävyyn. AKM ymmärtää sen, ettei tällainen tosiasioiden paljastaminen EERON tapaisille henkilöille sovi. EEROHAN ei voi hyväksyä minkäänlaista veneen keikuttamista tai suunnan muutosta, vaikka vene olisi matkalla suoraan jäävuoren kylkeen. EERO mieluummin lähtee kylmään jäämereen uintiretkelle, kun pyrkii kääntämään veneensä suuntaa, jotta voisi jatkaa turvallista matkaansa. Tällaisissa tapauksissa kysymys ei ole mistään muusta kuin tyhmyydestä ja härkäpäisyydestä. Valitettavasti rikollisporukka onnistui toteuttamaan laittoman RÖMSSYN lunastushankkeensa, mutta toistaiseksi tehdasta ei ole siitä huolimatta saatu käyntiin. Kaksi laitonta takausta junaillutta KARTANONHERRAA sai oikeudessa lievät ehdonalaiset vankeustuomiot kirjanpitorikoksista ja Maltan Nemea Pankkiiri istuu nykyään EHDOTONTA VIIDEN VUODEN VANKEUSTUOMIOTAAN törkeästä velallisen epärehellisyydestä ja törkeästä petoksesta vuoden 2024 heinäkuussa annetulla tuomiolla. Huhtikuussa 2025 Maltan Nemea Pankkiiri istuu edelleen kakkuaan vankilassa, ja hovioikeus on hylännyt hänen kantelunsa vangitsemisesta. Sanoisin vakavasti EEROLLE, että sinä näyt selvästi asettuneen rikollisten puolelle. Samalla tavalla SINÄ OLET SUOMESSA lähes äänekkäimpänä räkyttäjänä koko ajan käymässä MÖRKÖ TRUMPIN kimpuun ja ilmeisesti samasta ihmisvihasta ja jopa kansainvälisestä vihapuheesta myös AKM:n ja kaikkien muiden vähemmistöjen kimppuun, jotka vaativat, että SUOMESSAKIN vihdoin tajuttaisiin se, että SUOMI ON OIKEUSVALTIO, jossa rikolliset pitäisi saada raitapukuun ja leivättömän päydän ääreen. Meillähän jo 1960-luvulla Armi RATIA kehitti kaikille suomalaisille raitaisen, kutsuttiin muistaakseni MARI PAIDAKSI, AKM:kin hankki sellaisen ja vaimollekin hankittiin samanlainen. Tuollon AKM vielä opiskeli samaan aikaan sekä Teknillisessa Korkakoulussa että Kauppakorkeakoulussa. Nyt kun Suomessa niin ihaillaan kaikkia hienoja saavutuksia ja MARIMEKKOKIN käy kauppaa jo ympäri maailmaa, niin tuosta taannoisesta MARI PAIDASTA voitaisiin valmistaa MAAN TAVAN MUKAINEN tutkintavangin kokoraitinen puku. AKM ei ole ihan varma EERO kesäkuteista, mutta AKM voisi hyvälle ystävälleen EEROLLE lähettää vaikka juhannukseksi prototyypin tällaisesta MAAN TAPAA PUOLUSTAJIEN RAITAPUVUSTA!!! Meillähän on julkisella puolella ja kaiken maailman tasa-arvoyhdistyksissä ilmeisesti noin 500 000 sellaista henkilöä, jotka päivittäin pyörittelevät näitä korruptioeuroja ja siksi SUOMEA ei ole 18 vuoteen saatu kasvuun. Eikä tämäkään tietenkään ole mikään ihme, kun poliitikot eivät osaa laskea tai sitten osaavat, mutta eivät uskalla suomalaisille selkokielellä kertoa sitä, että Suomen kumulatiivisen BKT:n kasvu vuosina 2006-2025 on ollut keskimäärin vain 0.1% vuosittain eli kavua ei ole ollut 18 vuotteen. Tämä ei ole mikään ihme, kun Suomen kumulatiivinen vaihtotase (=vienti-tuonto+ensitulo) esim. vuosina 2006-2024 seuraavasti ( x milj. EUR): - Kaikki maat - 3 052 - Muut kuin EU-maat 213 356 - EU-maat -123 352 -- Saksa -79 201 -- Ruotsi -17 534 - Yhdysvallat +108 135 Kun vuonna 2024 Suomen koko BKT oli vain 284 000 miljoonaa, niin nähdään, että vuosina 2006-2024 Suomesta on siirretty "hyvinvointia" EU-maihin ym. 123, 3 miljardia euroa eli 43.4% eli siis lähes puolet koko Suomen yhden vuoden "hyvinvoinnista". Sitäkään ei uskalleta suomalaisille kertoa, että esim. vuonna 2025 (tammi-syyskuu) aikana Suomen ulkomaan kaupan nettovaluuttatuloista METSÄTEOLLISUUS oli ylivoimaisesti tärkein ja samaan aikaan taas nettovaluuttamenoissa KAIVOSTEOLLISUUSTUOTTEET oli keskeinen seuraavasti: Valuuttatulot ( x miljardi euroa): - Metsäteollisuus 8.3 eli 58.6% - Metallituotteet 3.4 eli 23.9% - Koneet & Laitteet 2.3 eli 16.2% Valuuttamenot (x miljardi euroa): - Kaivosteollisuustuotteet -6.2 eli 42.8% - Elintarvikkeet -2.4 eli 16.8% - Sähkö- ja elekroniikka - 2.4 eli 16.5% Hämmästyttää, että Suomessa mm. Ilmastopaneeli ja lähes kaikki LUKEN tutkijat ovat jo vuosikymmeniä saarnanneet sen puolesta, kuinka vahingillista METSÄTEOLLISUUDEN HARJOITTAMINEN SUOMESSA ON ja ON OLLUT, vaikka Suomi on pitkälle rakentunut juuri ainutlaatuisen METSÄTEOLLISUUSGLUSTERIN POHJALLA ja alalla kehitetystä tietotaidosta!!! Huomiota herättää tietysti se, että valtaosa tästä "hyvinvoinnin" siirrosta on mennyt Sakssan ja Ruotsiin. Unkarissahan viime sunnuntain vaalissa Victor Orban syrjäytettiin, kun omat koirat purivat ja entinen FIDEZ puolueen aktiivinen jäsen loukkasi toiseen pieneen puolueeseen ja saavutti sitten maanvyörymä voiton. MÖRKÖ TRUMP näyttää jo onnitelleen vaalivoittaja Peter Magyaria, vaikka MÖRKÖ oli aiemmin kannattanut myös Victor Orbania. Nyt Peter MAGYAR on ensimmäisenä uudistuksena ilmoittanut, että Unkarin PERUSTUSLAKI menee uusiksi ja aivan ensimmäiseksi hän pyrkii lakkauttamaan valtiollisen radio & TV-yhtiön, joka on harjoittanut Orbanin aikaan yksipuolista tiedottamista. Nuo Peter MAGYARIN ensilääkkeet sopisivat myös erinoamisen hyvin tapaukseen SUOMI, jossa noille MARIMEKON Perinteisille Maan tavan mukaisille raitapuvuille näyttäisi olevan kovasti tarvetta. KEPUNKIN puheenjohtaja Kanki KAIKKONEN on yksi näistä, joka ei vielä ole mallannut taannoisesta luottamusaseman väärinkäyttämisestä saamastaan tuomiosta huolimatta raitapukua, mutta on jo kuitenkin gallupeissa ja VALTAMEDIAN tieotteissakin mainittu jopa pullantuoksuisena yhtenä pääministeriehdokkaana vaalien jälkeen. |
||
| Aulis | Re: Savolainen keskustelupalsta | 20.4.2026 13.19 |
| Savolainen keskustelupalsta on muuttanut muotoaan vuosia sitten ja siitä on muodostunut espoolaisen oma henkilökohtainen vihan -kateuden -ja katkeruuden vuodatuspaikka. Sääliksi käy hänen läheisiä; onko mahdollista kenenkään jaksaa olla vihan ilmapiirin ympäröimänä. Epäilen suuresti. Täysin kritiikötön harhainen, valeita sisältävä höpinä jumalastaan Trumpista ei kestä nykyaikaa eikä yhdenkään ihmisen sietokykyä. Olisi viisasta pistää pääkoppa ulos ja yrittää katsella maailmaa ilman laajaa katkeruutta mikä myrkyttää kaiken elämän ympärillä. |
||
| Eero | Re: Savolainen keskustelupalsta | 20.4.2026 19.50 |
| Yllä aulis ehti ennen minua jo todeta, kuinka harhainen espoon konsulentti ei edes pysy raiteilla, mistä asiasta on kysymys. Kuuluuko savolaiseen keskustelupalstaan valtaisa sekopäinen vuodatus maailmantalouden bruttokansantalouden tuotoksista ??? Ei todellakaan. Heikki J.W.Salonen, alias alan kolmas ämmä on totaalisesti ulkona nykymaailmasta. Elää samaa harhamaailmaa, kuin jumalansa rumpetti. |
||
| alan kolmas mies | Re: Savolainen keskustelupalsta | 21.4.2026 6.46 |
| EERO & AULIS yrittävät kertoa, että he on ns. kunnon SAVOLAISUKKOJA, jotka voivat koko kansalle kertoa omia valeitaan. AKM voi hyvillä mielin kertoa, että AKM sukujuuret ovat syvällä ITÄ-SAVON sydänmailla ja onneksi AKM on elämässää ehtinyt asustella muuallakin Suomessa. Itse asiassa AKM on ns. paljasjalkainen helsinkiläinen, mutta AKM toinen jalka on jo yli 80 vuotta ollut tukevasti Savon mailla ja juuri tästä syystä AKM aikoinaan ajattelikin, että Juankoskikin olisi hyvä pelastaa. Se projekti ei valitettavasti tuolloin vielä onnistunut, mutta viimeistä korttia ei ole isketty vielä pöytään. Kyllä olisi EERONKIN vähitellen hyvä ryhtyä miettimään Suomenkin kuihtuvaa kansantaloutta, josta suomalaisille jauhetaan YLE:n kaikista tuuteista yötä päivää. YLEN SIRKKASEN A-studiossa oli taas illalla kaksi keskustelijaa, jotka totesivat, että kasvua ei ole ollut varmaan 18 vuoteen, mutta kenelläkään ei ole KASVUVISIOTA. SIRKKANEN oli hommannut Tanskasta hallitusammattilaisen Sanna SUVANTO-HARSAAEN ja yritysstrategi Eero VASSISEN keskustelemaan Suomen surkeasta taloudellisesta tilasta. SUVANTO-HARSAAELLA hallituspaikkoja näyttää siunantuneen mm. Finnarilta ja Postista, mutta myös lukuisista muista yrityksistä. Vuonna 2017 SUVANTO-HARSAAE oli määritelty jopa Suomen kolmanneksi vaikutusvaltaisimmaksi naiseksi. Eero VASSINEN on taas aiemin toiminut Koneen ja Sanoma konsernin strategisena johtajana. Molemmat yhteen ääneen totesivat SIRKKASELLE, että Suomesta puuttuu KASVU MISSIO!!!! Herää tietysti kysymys, miksi tällainen MISSIO PUUTTUU, kunnäinkin tärkeät liikkeenjohtajat ovat vuosikausia olleet kehittelemässä tällaisia visioita. Huomiota tietysti herättää se, että molemmat haastateltavat ovat tarkastelleen maailmaa esim. Finnairin, Posti sekä Koneen ja Sanoma-konsernin näkökulmista. Finnair ja Postihan eivät millään tavoin ole olleet mitään Suomen kärkiyhtiöitä ja Vassisen kokemukset Koneesta ja Sanoma-konsernista antavat valitettavsi hyvinkin yksipuolisen kuvan Suomen kansantaloudesta ja myös yrityselämästä. Niinpä kaksikko esittivät teorioitaan Suomelle sopivista aloista, mutta kumpikaan ei maininnut sitä tosiasiaa, että vielä nykyäänkin METSÄTEOLLISUUS TUOTTAA VALTAOSAN SUOMEN NETTOVALUUTTATULOISTA!!! Voidaan todeta, että esim. Finnair on osa Suomen negatiivista matkustustasetta, joten lennättämällä suomalaisia ETELÄNMAIHIN rellestämään, nämäkin matkat vain vähentävät Suomen bruttokansantuotetta. Molemmat haastateltavat asiantuntijat vertasivat vielä Suomen Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan ja mainitsivat, että muissa maissa on tehty runsaasti erilaisia työmarkkinamuutoksia, mutta kumpikaan ei kiinnittänyt mitään huomiota siihen, että LILLIPUTTI SUOMI on näistä verrokkimaista ainoa, joka aikoinaan silmälaput silmillään päättivät liittyä tuhoisin seurauksin EURO-järjestelmään. Suomi on siis ainoa typerä POHJOISMAA, joka vapaaehtoisesti päätti luopua itseäisestä rahapolitiikasta, joka on kuitenkin jokaisen itsenäisen valtion aivan keskeinen tukipilari. Keskustelijat eivät valitettavasti pystyneet esittämään yhtään ainutta konkreettista ehdotusta, minne se jo ainakin 18 vuotta sitten kadotettu KASVUVISIO hävisi. Joka tapauksessa nämäkin ns. asiantuntijat ovat itse olleet tätä visiota etsimässä jo ainakin 18 vuotta putkeen, eikä sitä ole löytynyt, niin olsi varmaan aiheellista ottaa kehiin uusia voimia, joilla saattaa hyvinkin olla tiedossaan ne KASVUN EVÄÄT. AKM ei todellakaan ole huomannut mitään huomautettavaa MÖRKÖ TRUMPIN toiminnassa, kun jopa PAAVI LEOKIN jo kiirehti Newsmaxin haastatelussa toteamaan, ettei hän missään tapauksessa ollut VALTAMEDIAN esille nostamssa puhessaan moittinut MÖRKÖÄ ja jopa AKM kuuli ja näki omin silmin, kun LEO mainitsi, että hän ei rauhanpuheessaan viitannut millään tavoin MÖRKÖÖN ja käytti vielä lauseessaan ilmausta "not at all" eli siis ei lainkaan ja hänen puheensa oli ymmärretty väärin!!!! VOIKO TUONKIN ASIAN SELVEMMIN ENÄÄ PAAVIKAAN SANOA!!!! AKM juuri kuuli sellaisenkin asian, että parhaillaan Suomessakin on alettu kerätä adressia, jossa vaaditaan Suomen FINEXITiä EU:sta. SE olisi se paras KASVUVISIO, mutta tietävästi 80% suomalaisista ei halua käynnistää tällaista KASVUVISIOTA, koska meillä on päätetty elää JARRU POHJASSA jo 18 vuotta sitten!!!! Eikä meillä voi ollakaan mitään mahdollisuuksia ottaa jalkaa jarrulta, kun STBUKKAKIN näyttää taas hyppäävän lentokoneeseen ja lähtee järjestelemään GLOBAALIN ETELÄN asioita tiettäväti huomenna peräti Egyptiin ja ilmeisesti aikoo käynnistää MÖRKÖLLE kilpailevan Lähi-idän rauhanprosessin Egyptin nykyisen poliittisen johdon kanssa, mutta onkohan innokas matkailija ottanut tarkemmin selkoa siitä, että Egyptin nykyisellä Presidentti Abdel Fattah al-Sisillä on pitkät ja vakiintuneet suhteet muslimiveljeskuntaan, vaikka nykyään muslimiveljeskuntaa pidetään Egyptissä terroristijärjestönä. STUBUKKAHAN ilmoitti Uuden Vuoden puheessaan, että Suomen ja Yhdysvaltojen suhteet on murroksessa, kun hän käy omaa sotaansa GRÖNLANNISSA, KANADASSA UKRAINASSA ja nyt näköjään Egyptissä!!! (kts. YLE:n tiedote alla): "Presidentti Alexander Stubb aloittaa tiistaina kaksipäiväisen vierailunsa Egyptiin, kertoo presidentin kanslia. Vierailun aikana Stubb tapaa Egyptin presidentti Abdel Fattah al-Sisin Kairossa. Tunnetustihan Sisillä ei ole ollut kovinkaan hyvät välit SISIN kanssa ja MÖRKÖHÄN on kutsunut sotilaskaappauksen aikoinaan toteuttanutta itsevaltaista SISIÄ termillä "KILLER"!!!! Joten tästäkin näkökulmasta katsoen meidän STUBUKKA näyttää taas lähteneen seikkailuretkelle Pyramidien maahan. Keskusteluissa esillä ovat muun muassa Lähi-idän tilanne, Suomen ja Egyptin kahdenväliset suhteet, Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa sekä transatlanttiset suhteet. Vierailunsa aikana Stubb tapaa lisäksi muun muassa Egyptin pääministerin Mustafa Madbulin, Al-Azharin suurimaami Ahmed El-Tayebin, koptilaisortodoksisen kirkon johtajan Aleksandrian paavi Tawadros II:n sekä Arabiliiton pääsihteeri Ahmed Aboul Gheitin. Suomen edellisen presidenttitason vierailun Egyptiin teki presidentti Tarja Halonen vuonna 2009." |
||
| Eero | Re: Savolainen keskustelupalsta | 21.4.2026 9.37 |
| Yllä alan ämmä yrittää syöttää epäjumaltaan oppimalla valehtelemisen kielellä syntyperästään. Niin on vanhus ulkona nykymaalimasta, ettei edes muista syntyperäänsä. Nykypäivänä pessimistikylänä tunnettu Puolanka on alan ämmän syntymäkotikunta. Puolanka kuuluu Kainuun maakuntaan. Nimismiehen poikana siirtyi Pyhäsalmelle. Pyhäsalmi on edelleen Pohjois-Pohjanmaan maakuntaa. Siellä olevinaan mieheksi kasvaneena siirtyi opiskelemaan eteläsuomeen konsulenttikouluun. Jossain elämänvaiheessaan Heikille syntyi suhteet Saimaan rannoille, etelä-karjalaan. !!!! Yllä alan ämmä suoltaa valhetta kuin idolisa rumpetti. Minun sukujuureni on syvällä Itä-Savossa !!!!!???? Ei se, että on kerran käynynnä Juankoskella kehumassa omia ja Veikkosedän suuria olemattomia rahoja, liitä alan ämmää juuriltaan ollenkaan itä-suomalaiseksi, eikä vähintäkään savolaiseksi. Otahan päivittäin lääkärin määräämät lääkkeet. Ja jos esiintyy edelleen kirjoittamisen tarvetta, kaltaisillesi on olemassa somekeskustelukanava suomi.24.fi sieltä löytyy sinulle vertaisiasi keskustelukumppaneita. |
||
| alan kolmas mies | Re: Savolainen keskustelupalsta | 21.4.2026 15.37 |
| EERO raukka sortuu taas höpöttämään omia salaliittoteorioitaan. EERO yrittää väittää, että AKM olisi syntynyt Puolangan Pessimistikylässä. EERO väittämä on täyttä puppua, kuten nähtävästi kaikki EERON totuutena esittämät asiat. AKM muutti PESSIMISTIKYLÄÄN syksyllä 1952 ja kävi ensimmäisen luokan kansakoulua PESSIMISTIKYLÄSSÄ, jossa AKM:ää pidettiin aluksi kummajaisena, koska AKM:ää pidettiin kaupunkilaisena, mutta kyllä AKM hyvin tuli sitten toimeen paikallisten kanssa, mutta huomasi heti, mikä ero on todellisen impivaaralaisen ja vähän laajemminkin maailmaa nähneen ihmisen välillä. Samaan ilmiöönhän AKM törmäsi myös Juankoskella, kun AKM:ään alettiin suhtautumaan kepulaisten keskuudessa kuin lehmä uuteen sankkoon. Tuo JUANKOSKEN MUUKALAISVIHA johti sitten siihen, että koko JUANKOSKEN kaupunki tuhoutui eli JUANKOSKELLE (Koillis-Savon vaurain kunta) kävi samalla tavalla kuin HÖLMÖLÄISTEN RIIHELLE, jossa puitaessa tarvittavan valon johdosta päätettiin ensi kaataa koko seinä ja lopulta päätettiin purkaa koko riihi. Nytkin VALTAKUNNAN KEHYSRIIHESSÄ on sama VALON ETSINTÄ käynnissä ja PERSUJEN Lulu RANNEKIN on jo todennut, että TURUN TUNNIN JUNA siirtyy seuraavan hallituksen työlistalle eli haudataan järjettömänä ja jo EU:kin toimesta kannattamattomaksi toteamana hankkeena, jollaista ei pitäisi lähteä köyhässä maassa väkisin rakentamaan. AKM on ollut VAPAAN JUANKOSKEN keskeisin kirjoittaja jo vuosikymmenien ajan ja lukijoita on tosiasioille riittänyt. AKM:n esittämiä asiakysymyksiä ei ole kukaan pystynyt toistaiseksi haastamaan, eikä tietenkään pytykään, kun tosiasioita ei vain voi miksikään muuttaa!!!! AKM:llä ei ole mitään tarvetta lähteä huutelemaan jonnekun suomi.24.fi palstoille, jossa voidaan heittää vaikka millaista läppää. AKM:llä oli suhteet venhempiensa johdosta Itä-Savoon jo syntyessään, joten tältäkin osin EERON puheet ovat tietysti täyttä soopaa. Itä-Savo, Saimaan rakkaat rannat ja ITÄ-SUOMI on AKM:n toinen koti, näitä faktoja elämässään katkeroitunut EERO ei pysty mihinkään muuttamaan. Sitä paitsi AKM:llä on ollut vahvat sukulaissuhteet myös muualle SAVON SYDÄNMAILLA. Saattaa olla, että AKM on jopa enemmän savolainen kuin konsanaan EERO tai AULIS!!! EEROKIN voisi joskus keskittyä AKM.n esittämien tosiasioiden analysointiin, eikä innostuisi siihen, että tapetaan ikävien uutisten viestintuoja hinnalla millä hyvänsä, että säilyy itsellä ns. TURVALLINEN TILA (WOKE TILA)!!! |
||
| alan kolmas mies | Re: Savolainen keskustelupalsta | 21.4.2026 17.56 |
| GLOBAALI VALTAMEDIA ja tietysti kaikki Suomenkin UPI:nkin tutkijat ovat syyttäneet, että MÖRKÖ TRUMP on käynnistänyt Iranissa ikuisen sodan, kun MÖRKÖN käynnistämä IRANIN sodan viimeisin vaihe eli EPIC FURY on kestänyt tähän päivään mennessä vain 52 päivää!!! 52:n päivän aikana lähes koko IRANIN ASEVOIMAT on tuhottu ja amerikkalaiset ovat kahakassa menettäneet muistaakseni vain 13 henkilöä. Vastassahan MÖRKÖLLÄ on tässä sotavaiheessa ollut Iranin terroristihallinnon vakinaisen armeijan (ARTESH) ja ideologisen vallankumouskaartin (IRGC eli Pasdaran) joukot seuraavasti: □ henkilömäärät vakinainen armeija (ARTESH) noin 350 000-420 000 henkilöä - maavoimat: 350 000 henkilöä - ilmavoimat 37 000 henkilöä - laivasto 18 000 henkilöä - ilmapuolustus 15 000 henkilöä vallankumouskaarti (IRGC) noin 190 000 motivoitunutta sotilasta reservi ja puolisotilaalliset joukot noin 350 000 henkilöä, lisäksi vapaaehtoisista koostuva Basij-joukot Materiaalinen kyky: - ohjuksia yhteensä ainakin 3000 - ilmavoimat, noin 250 vanhanaikaista konetta - maavoimat noin 1500 panssarivaunua ja noin 7000 tykistöjärjestelmää - laivasto ennen täydellistä tuhoamista noin 150 alusta MÖRKÖN tiedotteiden mukaan Iranin nykyiset asevoimat on käytännössä tuhottu, joten kyllä vaikuttaa siltä, että sodan loppu tässä on tavalla tai toisella lähellä. Tätä "salamasotaahan" MÖRKÖ jo harjoitteli ensin kesäkuussa 2025, kun Yhdysvallat toteutti kolmen ydinlaitoksen pommituksen muutamassa minuutissa Operation Midnight Hammer-nimisessä operaatiossa. Tietysti operaatioita oli valmisteltu kenraali Dan "Razin" CANEN johdolla useita kuukausia etukäteen. Venezuelan huumegangsteri MADURON pidätys taas tehtiin tammikuussa 2026 ja Operation Absolute Resolve kesti kaikkinensa vain 2 tuntia 28 minuuttia. Tämänkin operaation avulla MÖRKÖ sai hallintaansa koko maailman suurimmat Venezuelan öljyvarat, joita vielä täydentää Iranin tuleva öljyvarojen todennäköinen kontrolli ja Yhdysvaltojen omat merkittävät öljyvarat seuraavasti: □ Venezuela 303 008 milj. barrelia eli 17.17% koko maailman öljyvaroista □ Iran 208 600 milj. barrelia eli 11.82% koko maailman öljyvaroista □ Yhdysvallat 83 730 milj. barrelia eli 4.78% koko maailman öljyvaroista □ Yhteensä Yhdysvaltojen kontrolliin on tulossa peräti 594 738 milj. barrelin öljyvarat eli 33.73% maailman öljyvaroista. Venäjän ölyvarat ovat vain 80 000 barrelia. Merkille pantavaahan on, että EU-maissahan ÖLJYVARAT ovat vain 1 930 milj. barrelia eli energia tulee aina olemaan koko EU:n keskeinen AKILLEEN KANTAPÄÄ, jota ei voi epävarmojen ja kalliiden uusiutuvien energioiden avulla ratkaista. Maakaasuvaroissa Yhdysvaltojen ja EU:n kohdalla on sama EU:n kannalta hyvinkin negatiivinen anomalia näyttää selvästi johtavan siihen, että EU:n rooli perinteisenä teollisena suurvaltana tulee vääjäämättömästi tuhoutumaan ja sama kohtalo näyttää uhkaavan myös kommunistista KIINAA jo kohtalaisen lyhyellä tähtäyksellä!!! Tunnetustihan narulla ei voi työntää ja köydenvedossakin tarvitaan energiaa!!!! Mitä taas tulee maailmassa käytyihin sotiin, niin alla olevan listan perusteella nähdään, että MÖRKÖ TRUMP näyttää todellakin olevan kaikkien aikojen RAUHAN PRESIDENTTI, kun hänen käynnistämänsä rajoitetut sotilaalliset iskut ovat olleet kirurgisen tarkkoja samalla tavalla kuin lääkärit joutuvat toteuttamaan esim. välttämättömissä SYÖPÄHOIDOISSA, joissa monesti radikaali leikkaus voi pelastaa potilaan (alla lista taannoisten ja osittain vielä meneillään olevista sodista): "Suuret historialliset sodat ? Toinen maailmansota (1939?1945): Noin 6 vuotta. ? Korean sota (1950?1953): 3 vuotta. Sota päättyi aselepoon, mutta virallista rauhansopimusta ei ole tehty, joten poliittinen konflikti on jatkunut yli 70 vuotta. ? Vietnamin sota (1955?1975): Noin 20 vuotta (Yhdysvaltojen suora sotilaallinen osallistuminen oli laajimmillaan 1965?1973). ? Afganistanin sota (Neuvostoliitto) (1979?1989): Noin 9 vuotta. ? Iranin?Irakin sota (1980?1988): 8 vuotta. ? Persianlahden sota (1990?1991): Noin 7 kuukautta. ? Bosnian sota (1992?1995): 3 vuotta. ? Afganistanin sota (Yhdysvallat ja liittolaiset) (2001?2021): 20 vuotta. ? Irakin sota (2003?2011): 8 vuotta. Pitkäkestoiset ja yhä jatkuvat konfliktit Monet nykyisistä sodista ovat kestäneet kymmeniä vuosia eritasoisina vaiheina: ? Israelin?Palestiinan konflikti: Aktiivisia sotavaiheita on ollut useita vuodesta 1948 lähtien (esim. 1948, 1967, 1973, 1982 ja 2023?). ? Syyrian sisällissota (2011?jatkuu): Yli 15 vuotta. ? Jemenin sisällissota (2014?jatkuu): Yli 11 vuotta. ? Venäjän?Ukrainan sota (2014?jatkuu): Alkoi Krimin miehityksellä 2014; täysimittainen hyökkäys alkoi helmikuussa 2022. " |
||
| Aulis | Re: Savolainen keskustelupalsta | 23.4.2026 11.41 |
| Eräs kirjoittelija väittää totena, että olisin "savolainen ukko". Valaisen olevani muunsukupuolinen ja asuinpaikkaani et tiedä. Huudat tyhjyyteen epätosia väitteitä, kuten olet tehnyt vuosikymmenten ajan. Tarinat ovat erittäin kaukana totuudesta ja 90% horinoista ei kestä faktan tarkistusta. |
||
| alan kolmas mies | Re: Savolainen keskustelupalsta | 23.4.2026 17.39 |
| ANTEEKSI "MUUNSUKUPUOLINEN" henkilö AULIS!!! AKM on tottunut pitämään Suomeessa AULISTA miehen nimenä. AKM:kin tunsi aikoinaan yhden AULIS nimisen henkilön: kutsuttiin AKEKSI ja oli ihan mukava heteromies!!! AKM:n "horinoista" valitettavasti ainakin 90% on totta ja voidaan todistusaineiston nojalla näyttää, että näin on näreet. AULIKSEN on hyvä mennä itse vain pelin eteen, niin totuus paljasuu hänellekin!!! |
||
| Eero | Re: Savolainen keskustelupalsta | 24.4.2026 10.14 |
| Minäkin olen pitänyt Heikki nimeä miehen nimenä, mutta kirjoituksistasi päätellen oletkin hametta vailla oleva akka |
||
| alan kolmas mies | Re: Savolainen keskustelupalsta | 24.4.2026 13.28 |
| Onkohan EEROKIN jo "MUUNSUKUPUOLINEN"???? EERONKIN paukut ovat loppuneet, kun MÖRKÖ porskuttaa eteenpäin ja hän kriisipesäke kriisipesäkkeen jälkeen muuttaa maailmaa paremmaksi, mutta VALTAMEDIA käy kiinni joka ikiseen MÖRKÖN sanaan tai kirjaimeen, jotta laskutaidottomat EERON ja AULIKSEN kaltaiset räkyttelijät tuntisivat olevansa ns. "JÄRKI-IHMISIÄ". Kun EERON ja AULIKSEN tapaisten räkyttäjien tiedot tosiasioista on havaittu olemattomiksi, niin tietysti kyseiset räkyttäjät käyvät ajan WOKE HENGEN mukaan kiinni AKM:n ja MÖRKÖN tapaisiin henkilöihin, jotka kertovat tosiasiat sellaisina kuin ne ovat. KEHYSRIIHESSÄKIN nähtiin jo merkkejä, että vähitellen VIHERVASEMMISTOLAISESTA HÖMPÄSTÄ päästään eroon. PURRA, Ville RYDMAN ja Sari ESSAUAH pakottivat Petteri PUNAKUONON hameväen ruotuun ja sosialistien säätämä YEL-laki menee uusiksi ja kotitalousvähennystä korotetaan, Itä-Suomen erityistalousalue-kokeilut käynnistyvät, ammattidieseliin puututaan ja matkakulujen omavastuuosuutta lasketaan, ja käsittämättömän kalliiseen järjestökentän kallispalkkaiseen rälssiin puututaan ja mikä hienointa RIIKKA vielä haluaa palauttaa TURPEEN sille kuuluvaan asemaan. Korjausrakentamista lisätään. KAIKKI LOISTAVIA asioita, mutta vielä tietysti täysin riittämättömiä toimia ISOSSA VELKALASTISSA olevan SUOMI LAIVAN pelastamiseksi vielä. Kun tällaisiakin hyviä asioita Suomessa vähitellen viedään lainsäädännöllisesti läpi, niin tietysti koko VIHERVASEMMISTO BLOKKI demarit, kepu ja vihreät ja vasemmisto vaativat yhteen ääneen, että SUOMEN TILANNE, jotenkin paranee, jos Petteri PUNAKUONO nyt ilmoittaisi, että hallitus eroaa. Demarien itseään jo PÄÄMINISTERINÄ pitävä Antti LINDMAN ja luottamusaseman väärinkäytöstä vankilatuomion saanut Kanki KAIKKONEN ovat VALTAMEDIAN mukaan suosituimmat pääministeri ehdokaat ja kuitenkin kumpikaan heidän johtamistaan puolueista ei vuoden 2023 hallitusneuvotteluissa eikä niiden jälkeenkään ole osanneet laittaa paperille ainuttakaan sellaista uudistusta tai muutosta nykymenoon (TYHJÄT PAPERIT), joka johtaisi maassa ns. kasvuun tai julkisten kustannusten laskuun. Puhumattakaan siitä, että maassa haitallinen korkea verotus saataisiin inhimilliselle tasolle. Eilenkin illalla oli karmeata kuultavaa YLE:N A-studiossa, jossa mm. SAK Eloranta ja Palkansaajien (Labore) Malinen ja tietysti myös toimittaja lähes yhteenääneen totesivat, ettei mitään uudistuksia voida tehdä, kun mistään ei ole TUTKITTUA TIETOA ilmeisesti SORSA INSTITUUTISSA!!!! ETLAN edustaja ja varovasti Yrittäjien Pentikäinenkin uskalsivat todeta, että YEL uudistuskin on jotenkin positiivinen asia, kun yrittäjät voivat valita maksetaanko YEL maksu todellisesta tulosta vai laskeeko vakuutusyhtiön tietokonen yritäjälle mielivaltaisen käänteisen LOTTOVOITON, joka ajaa pikkuyrittäjän konkurssiin jo heti kättelyssä. Tällaisen YRITTÄJIEN LOTTORULETIN Lasikatto SANNA ja ns. VELKAVIISIKKO Suomen yritäjillekin järjesti viime hallituskaudella!!! Meillehän on käymässä, niin että AKM tapainen suomalainen henkilö on jo viiden vuoden päästä pienen vähemmistön edustaja omassa maassaan. Yleisestikin on todettava, että meitä suomalaisia on kaikkiaan myös maahanmuuttajat mukaan luettuna vain vähän yli 5.5 milj., joten koko Suomen kansa on häviävän pieni osa koko maailman yli 8 000 miljoonan ihmisen joukossa. Kun vielä huomioidaan varsinainen Suomen kantaväestö, niin kyllä silloin jokaisen suomalaisen pitäisi tajuta, että SUOMALAISUUS alkaa olla pahasti UHANALAINEN laji omassa maassaa aivan samalla tavalla kuin Saimaan NORPPA on Saimaassa tai Naali Lapissa. Jostain kummasta syystä Suomessa on kuitenkin ainakin Peltsi, Luomu Tiilikainen ja muistaakseni joku Naali Ohtonen, joiden hienoista ym. uhanalaisiin eläimiin liittyvistä aatteista ja haasteista YLE lähes päivittäin meille syöttää veronmaksajille lähes 600 milj. per vuosi maksavilla kanavillaan ja muilla podcasteilla. Tavallisen suomalaisen heteroihmisen puolesta puhujia ei valitettavasti enää ole ainakaan vuosikymmeneen nähty tai kuultu VALTAMEDIASSA!!!! On korkea aika herätä REAALIMAAILMAAN RUUSUSEN UNESTA!!!! |
||
| alan kolmas mies | Re: Savolainen keskustelupalsta | 13.5.2026 23.43 |
| Tänään on ollut Suomessa kalastajien päivä, mutta eipä ole LUNTOKUVAAJAA ja TENON LOHIEN asiantuntija EERON lausuntoja taaskaan kuultu. Sen sijään MTV:ssäkin on jo suomalaisille ja Helsingissä pikkulapsillekin jo jouduttu opetamaan kalastuksen saloja. Toimittajat ovat käyneet kyselemässä lapsilta, mikä on se lasikuituinen kepakko, jolla kaloja narrataan rantavesistä. Ainakin osa lapsista ja ilmeisesti heidän vanhemmistaankin tnnustivat, että kysymyksessä on ONKI: Sitten oikein kahden MTV:n naispuolisen uutistoimittajan toimesta näytettiin ihan studion ISOLLA taululla kuvat neljästä suomalaisesta kalasta. Olihan siinä komea kokoelma: kansalliskala AHVEN, HAUKI, KIISKI ja KUHA. Sitten kerrotiin, kunka kumpikaan toimittajista ei ollut syönyt KIIKEJÄ, joita taas syötetaan kissoille. Onpas hienoa, että meitä SUOMALAISIA näin opetetaan kalstamaan. YLEN 94 kanavalla taas autossa kuulin sellaisenkin viisauden, että meressä kalat keskimäärin kasvavat jonkin verran nopeammin ja jopa isommiksi kuin sisävesien järvissä ja etenkin karuissa joissa kalojen kasvu on kituliasta. Kylläpä nyt näistäkin KALAPÄIVÄN tietoiskuista nähdään, kuinka välinpitämättömästi meillä suhtaudutaan kalastukseen ja kalalajienkin tuntemus näyttää näiden tietoiskujen osalta olevan meillä täysin lasten kengissä. Kohta on viimeiset päivätkin EEROLLA antaa lausuntojaan VAPAASSA, mutta mieshän näyttää KALASTAJIEN KANSALLISENA PÄIVÄNÄKIN vain työntäneen päänsä pensaaseen!!! Nyt olisi EEROLLA myös viimeiset hetket hyökätä MÖRKÖ TRUMPINKIN kimppuun, kun MÖRKÖ on mennyt morjestamaan Kiinan diktaattori XI:tä Pekingiin. XI:hän ei ole kuukausiin uskaltanut poistua mihinkään suojatulta alueelta Pekingissä. Tämäkin MÖRKÖN vierailu päätyy käsittääkseni tulevana perjantaina, jolloin XI ja MÖRKÖ keskustelevat kahdestaan XI:tä huolestuttavista asioista. Tuossa päätöskeskustelussa paikalla on vain XI ja MÖRKÖ ja tulkkina toimii XI:n tytär, jonka tiedetään hallitsevan täydellisesti englantia ja on opiskellut Yhdysvalloissa Harvardin Yliopistossa. XI ei halua tukeutua virallisiin tulkkeihin, koska epäilee, että nuo viralliset tulkit saattavat syötää hänelle sellaista tietoa, jolla XI mahdollisesti saadaan syrjäytettyä yksinvaltaiselta valtaistuimeltaan. |
||
