Keskustelu
| alan kolmas mies | STUBBIN OMA SOTA!!! | 15.5.2026 15.13 |
| ILTALEHDESSÄ RAPORTOITIIN TAAS SUBBIN OMASTA SODASTA: "Stubb: Ei sotilaallista uhkaa Uutistoimisto Reutersin jutussa käydään niin ikään läpi perjantain tapahtumat pääpiirteittäin. Reuters nostaa esille presidentti Alexander Stubbin X-päivityksen, jonka mukaan Suomeen ei kohdistu sotilaallista uhkaa. Stubbin lausunnon nosti esille omassa jutussaan myös Politico. Politico kuvailee suomalaisten viranomaisten ja armeijan toimintaa uhkatilanteessa ja kertoo, että Uudenmaan asukkaita kehotettiin perjantaiaamuna pysyttelemään sisätiloissa. Politico kertoo, että Suomen droonitapaus sattui samaan aikaan, kun Ukraina teki laajamittaisen droonihyökkäyksen Venäjän alueelle torstain ja perjantain välisenä yönä. Venäjän puolustusministeriö kertoo ampuneensa alas yhteensä 355 droonia. Lue myösSuomessa droonivaroitus ? Näille alueille Ukraina iski yön aikana Kritiikkiä tiedottamista kohtaan Uutistoimisto Bloomberg kirjoittaa, että vaikka Suomeen kohdistuvaa sotilaallista uhkaa ei ole, Puolustusvoimat nosti valmiuttaan uhan vuoksi. Bloomberg kertoo, että ukrainalaisia drooneja on viime aikoina harhautunut Suomeen Ukrainan iskujen myötä, mutta perjantaina oli ensimmäinen kerta, kun ne vaikuttivat pääkaupunkiseudun toimintoihin. Bloomberg kirjoittaa suomalaisten kritisoineen viranomaisviestintää ja puolustusvoimien kykyä havaita drooneja. Bloomberg mainitsee myös 112-sovelluksessa olleen teknisen virheen, jonka vuoksi vaaratiedotteen peruminen viivästyi sovelluksessa." TOSIASIA KUITENKIN ON, että Ukrainan droonit pörrää jo AKM:kin nurkilla, niin eihän tässä enää kohta ole pitkääkään matkaa MAINILA 2:n laukauksiin. Pitäisikö ottaa käyttöön diplomatia Venäjän kanssa, kun meillähän ei ole mitään konkreettista asetta mahdollisten Venäjän drooniparvien osalta!!! Ainakin Suomen nykyinen ulkopoliittinen johto pitäisi pikimmiten vaihtaa!!! UKRAINAN SOTA ei ole suomalaisten sota. Suomi on rauhaa rakastava ja arvostava maa!!! Mutta poliittinen eliitti on aina kiihottanut suomalaiset sotaretkille itään mm. hakkapeliittojen muodossa. Aina on näillä sotaretkillä kuitenkin törmätty KARJALAN MÄNTYYN!!! |
||
