Keskustelu

Palvelu piristääPalvelua Juankosken R-kioskin postiin9.6.2018 14.49
Olipa palvelua Juankosken R-Kioskin Postissa
Perjantaina sattui mukava tapaus ja palvelu oli mitä oli Juankosken R-kioskin postissa.
Kysymyksessä oli pikakirjeen postitus joka painoi 250 g toimiston tarkalla digitaalisella kirjevaakalla mitattuna. Lähetyshinnan ollessa 8,80 euroa. Laitoimme itse ikipostimerkkejä kirjeeseen 9 euron edestä.
Kun kirje matkasi Juankosken postipaikkaan reilut 10 Km niin siellä miespuolinen postivirkailija ilmeisesti R-kioskin hoitaja oli mitannut valmiin kirjeen painoksi 253g ja todennut, että ei tällä hinnalla kirje lähde eteenpäin, sillä kirje painaa 3 g liikaa. Vaan kirje menee painoluokkaan 2,5 kg ja hinta näin ollen on 18 euroa. Viejä soitti minulle toimistoon ja kertoi tapauksesta jolloin totesin, että tuo kirje takaisin ja viejä ajoi takaisin toimistolle reilut 10 km. Mittasimme jälleen kirjeen painon ja se oli sama 250g. Sitten saman kirjeen vienti Riistavedelle matkaa sinne reilut 17 km ja paino kirjeellä siellä 249g. Riistavedellä viehättävä postin naisvirkailija otti kirjeen vastaan ja sanoi että tämä selvä ja kirje lähtee matkaan tänään. Juankoskella vastaavasti postissa oli ollut virkailija täysin hymyilemätön ja voisiko sanoa, että täysin asiakaspalvelusta tietämätön tai sitten piittaamaton. Joten teimme päätöksen yhtiössämme, että meidän yhtiöstä emme koskaan enää kuljeta minkäänlaista kirjettä tai pakettia Juankosken postitoimipaikkaan. Päätöksemme säilyy niin kauan kun kyseisen postitoimipaikan palvelu on tällaista, mitä se tällä hetkellä on. Emme myöskään käytä kyseisen R- kioskin palveluja. Yleensä asiakkaan kirje vielä otetaan vastaan postitoimipaikassa niin, että kirje mitataan ilman merkkejä ja sitten vasta hinnoitellaan ja laitetaan tarvittavat postimerkit ja pikakirjetarrat. Ilman meidän itsemme laittamia merkkejä ja pikakirjetarraa se ei olisi todellisuudessa painanut kuin 220-230g. Näin punnitus kirjeelle tehdään muissa postissa. Ilmeisesti kun nyt oli yhtiössä laitettu postimerkit ja kirjaukset valmiiksi niin kioskin hoitaja mielessään ajatteli, että ei edes ostanut merkkejä meiltä. Mutta kuitenkin muutama tunti aiemmin ostin reilulla 120 eurolla ikimerkkejä samasta R-kioskista yhtiölle. Näin ne palvelut häviää ja väki karkaa Juankoskelta näiden muutamien aivottomien asiakaspalvelijoiden takia ja taas Juankoski menettää asiakasvirtaa kun postinpalvelut jatkossa haetaan Riistavedeltä tai muista ympäristökunnista. Kirjeiden lähettäminen on muutenkin jo riittävän kallista, että 3 g takia ei kyllä kannata ajella kovin paljon ylimääräistä vaan suoraan sinne missä saa hymyilevää ja asiantuntevaa palvelua. Suosittelen r-kioskin hoitajalle, että vaaka kannatta pitää puhtaana , ettei tule 3-4g virheitä punnituksessa ja samalla hiukan hymyä asiakaspalveluun niin kyllä se siitä alkaa asiakkaat lisääntyä eivätkä lähde naapurikuntaan postiasioille.

KonkurssipesäRe: Palvelua Juankosken R-kioskin postiin9.6.2018 15.15
Tyypillistä Juankoskella.



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: