Keskustelu

eeroitänaapuri17.12.2018 10.18
Kuten kaikki tämän keskustelupalstan lukijat tietävät, yhteisenä suurena salaisuutenamme on, et minun rakas vaimoni on venäläinen.

Perhsyistä johtuen juuri mennä viikonloppuna vierailimme Kostamuksessa. Eilen illalla kotiinpalatessamme venäjän tullissa Vartiuksessa, no.. venäjällä sen tulliaseman nimi on Lytta. työvuorossa autojen tullipapereitten käsittelyssä sattui olemaan hyvä perheystävämmenainen, joka ohimennen vihjaisi, koska rakkaan vaimoni uudehko auto on vielä rahoitusyhtiön omaisuutta, et heillekkin, juuri perjantaina tulleen tiedotteen mukaan venäjä ottaa uudelleen, jo aiemmin syksyllä olleen rajoituksen rahoitusyhtiöitten ja pankkien omistuksessa olevien autojen tuontirajoituksen 03.01.2019 alkaen.
Älkää sitten tulko tällä autolla venäjälle.

Tietäneevätköhän edes suomen rajaviranomaiset tulevasta ??

alan kolmas miesRe: itänaapuri17.12.2018 11.48
Tuostahan on ollut keskustelua jo mediassa.

Minulle on jäänyt epäselväksi, mihin moisella säännöksellä pyritään.

Vaikka asiasta on mediassa keskusteltu, niin se ei tietenkään takaa sitä, että Suomen viranomaiset olisivat asiasta ajan tasalla. Saulihan ei ole viime aikoina käynyt Venäjällä tapaamassa Putinia.

Minulle tuli yllätyksenä, että virallinen ajokorttikaan ei enää vuoden alusta kelpaa henkilökortiksi Suomessa. Syynä lienee se, että jokorttiinhan ei ole merkitty sitä, onko jonkin hyväksytyn puolueen jäsen.

Onkohan asia niin, että suomalaisten pitää vuoden alusta hakea jo kepun jäsenkirjaa, jotta selviää meikäläisten viranomaisten kanssa asioidessa esim. KELAssa?

Terra Sipilä on kovaa vauhtia viemässä suomalaisia Orwellin yhteiskuntaan, jossa isoveli valvoo jokaista liikettäsi ja sanojasi.

Edes selvään Joulupukkiinkaan ei voi enää luottaa!

MFGA (Make Finland Great Again)!!!

eeroRe: itänaapuri17.12.2018 12.29
Haloo AKM !!!!!!!!!!!!

Tästä vuoden alussa tulevasta rajoituksesta ei satavarmasti ole vielä keskusteltu sanaakaan suomen mediassa. Tämä uusi määräyshän vasta tiedotettiin venäjän rajaviranomaisille 14.12. perjantaina.
Tuskimpa maan tapoja tuntien tästä ei ole venäjän medioissa, eikä missään muussakaan informaatiokanavissa ole tiedotettu sanaakaan.

AKM muistaa, kuten minäkin, ongelman henkilökohtaisesti tiedostaneena, muistan mennäsyssyllä olleen probleeman.

eeroRe: itänaapuri18.12.2018 12.29
Tämä rahoitusyhtiöitten ja pankkien omistamien autojen vientikieltohan oli jo aiemmin syssyllä.
Mut muutaman päivän jälkeen venäjän viranomaiset joutuivat perumaan ko. kiellon, koska ...kerrankin... suomen asiasta vastaavat virkamiehet heräsivät todellisuuteen.
Silloin todettiin, et suomivaltiossa on noin puoli miljoonaa autoa, jonka omistaa rahoitusyhtiö, taikka pankki.

Jos tästä autokannasta esim 5 % on ihmisiä, jotka matkustavat venäjälle, tämä 5 % tarkoittaa 25.000. autoa.

Välittömästihän tämän määräyksen julkituloa venäjänrajan liikenne tyrehtyi lähes täysin.

Minä, rakkaan vaimoni kanssa kävimme venäjällä meidän perheen toisella autolla. Ja ihmettelimme naapurin rajaviranomaisten tuttaviemme kesken maailman monta ihmettä.

Nyt juurisaamamme vihjeen myötä tämä sama probleema tulee 03.01 alkaen.
Mitäpähän siitäkin seurannee ????
Herra yksin tietää.

AKM, se ainoa oikeaRe: itänaapuri18.12.2018 15.06
Eerolle tiedoksi: New Stroms Oy:n tulliosasto ei ole samaa mieltä Suomen autokannasta, koska rahoitusyhtiöt omistavat yli 1000000 autoa jotenka 5 % tarkoittaa noin 50000 autoa.

Kuitenkin NS on hyvin perillä Venäjän tullin taannoisista tapahtumista oltuaan todistamassa tapahtumia, kun vuonna 2017 Autovaz laitettiin konkurssiin rahoittajien ja myös silloisen Castor Plusin toimesta.

Ketterä NS:han otti silloin vastuulleen myös konkurssiin menneen Vääräkosken pahvin markkinoinnin, josta taas tehtiin New Stromsin markkinaosasto, kun Suomen metsäteollisuuden yhteismarkkinointiosastot jaettiin eri metsäyhtiöiden kesken.

Ensimmäisenähän näistä yhteismarkkinointiverkostoista erosi muistaakseni Enso Gutzeit jo Pentti Salmen aikaan 1980-luvun lopulla.

1990-luvun lopulla MS:aa ei kiinnostanut pienen ja erikoistuneen Vääräkosken kartongin markkinointi, joka on tietysti hyvin ymmärrettävää, kun katsoo, mitä Metsä Board nykyisinkin tekee.

Nythän Ähtärin eläinpuisto näyttää tuottavan ainakin noin miljoonan euron vuosittaisen tappion, jonka Ähtärin kaupunki on näköjään laittomasti sitoutunut takauksillaan rahoittamaan.

Huvikseni tein pikalaskelman entisen Vääräkosken Pahvin hypoteettisesta tuotannosta niukkuustuotteeksi muodostuneen olutpahvin valmistuksessa.

Näyttää siltä, että ikivanha pahvitehdas olisi aivan kirkkaasti pystynyt vieläkin pyörittämään koko Ähtärin eläinpuistoa ja katetta olisi vielä jäänyt runsaasta varastoon ja varovaisiin uusinvestointeihinkin.

Tiettävästi nyt Vääräkosken Pahvikin on kuitenkin jo ollut vuosikaudet Museoviraston hoidossa.

Vaikuttaa siltä, että Juankoskellakin Premium Boardia ja JBOY:n modernia biovoimalaa uhkaa vakavasti Vääräkosken Pahvin onneton kohtalo ja joutuminen Museoviraston käsiin, ellei Juankoskella pian pyydetä apua pieneltä ja keterältä NS:ltä.

alan kolmas miesRe: itänaapuri19.12.2018 3.01
Juankosken emätrolli on taas ottanut käyttöönsä AKM:n sen ainoan oikean nimimerkin ja on alkanut ampumaan lonkalta Eeroa ja tietysti myös AKM:ää.

Lapsellista ja iljettävää touhua.

Kun eilen kävin hankkimassa uuden passin, niin sattui niin onnellisesti, että minua palveli ystävällinen inkeriläinen (venäläinen) henkilö.

Otin tietysti hänen kanssaan esille monia Venäjään liittyviä asioita. Virkailija oli yllättynyt, että minä katsoin tarkkaan, kuka minua palveli ja vielä panin merkille virkailijan kansalaisuuden.

Koska poliisilaitoksella ei enää ollut mitään perinteisiä ruuhkia, niin meillä oli hyvää aikaa haastella niitä ja näitä.

Totesin, että onpa mukava asioida nyt poliisinkin kanssa, kun ei tarvitse varautua monen tunnin jonotusaikoihin ja kaiken maailman kaavakesulkeisiin.

Tietenkin minua huoletti tuo Eeron mainitsema muuttunut rajakäyttäytyminen autojen kohdalla, enkä siis malttanut olla kysymättä, oliko ystävällisellä virkailijalla asiasta mahdollisesti jotain lisätietoa kerrottavana.

Virkailija antoikin minulle hyvin luonnollisen selityksen asialle, ei tosin ollut aivan varma, onko siitä kysymys.

Hän kuitenkin totesi, että Venäjällä liisatuissa autoissa on mainio ansaintapotentiaali rikollisille.

Kyllähän siinä kalliin mersun, bemarin tai audin kuskilta pystyy kääntämään melkoisen tilin, kun Venäjän puolella varastettu limusiini häviää pitkäkyntitsen toimesta nopeasti kasvaville automarkkinoille.

Aiemminhan meiltä vietiin hienoja autoja Venäjälle rekkakuormittain katkeamattomina jonoina.

Nykyisin rekkakuljetuksiakaan ei enää tarvita, kun tyhmät suomalaiset vie ihan henkilökohtaisesti kalliit limusiinit suoraan venäläisille loppukäyttäjille reaaliajassa.

Oli taas mukava havaita, kuinka hyvää palvelua sain kyseiseltä venäläiseltä henkilöltä.

Tuli siinä keskusteltua myös maahanmuuttokysymyksetkin.

Kun meillä aikaa oli ja joulua tässä odotellaan, niin otinpa Senior Suvakin tapaan tietysti esiin myös suomalaisiin syvälle iskostuneen epäluulon kaikkia ulkomaalaisia kohtaan.

Totesin virkailijalle, että me olemme saaneet vuosikymmeniä kärsiä siitä muukalaisiin kohdistuvasta epäluulosta, jonka Äitinä minun ja monen muunkin valveutuneen mielestä voidaan pitää Maahanmuuttoviraston entistä legendaarista johtaja Eila Kännöä.

Eilahan piti huolen siitä, että Suomen rajoilla olevat ovet aukesivat vain yhteen suuntaan ja vain niille, joilla oli passi Suomesta ulkomaille.

Niinpä Eilan aikana meiltä poistui satoja tuhansia suomalaisia vereviä ihmisiä Ruotsiin ja muualle töitä paiskimaan ja lapsiakin tekemään.

Nyt sitten valtiovarainministeriön virkamiehetkin ihmettelee, mihin Suomen kestävyysvaje on matkalla, kun maassa ei kohta ole mitään muita kuin sairaita eläkeläisukkoja ja -akkoja.

Tarttis tehdä jotain!!!!

MFGA (Make Finland Great Again)!!!

eeroRe: itänaapuri21.12.2018 21.51
Mitäpähän minä sanoinkin jo heti alkuviikosta venäjän tullin määräyksistä.

Nyttpänhän jo se tännään jo ihan YLEn uutispalstllakkin huomioittiin, et vennää ottaa käyttöön, jo kuten sanoin kolomas päivä uuttavuotta veleka-autojen tullimaksun.

Jotkut ns. olevinaan, kaikkitietävät viisaat, kommentoijat, alasampuivat eeron venäjän ystävärajanviranomaisen julkituoman tosiasian.

Siinähän ny se sitten on.

SalmeRe: itänaapuri21.12.2018 22.13
Käyttääkö Eero valtaa n.s. New Stroms yhtiössä?



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: