Keskustelu

alan kolmas miesTerra Sipilä ja Anne Berner haluavat tappaa yksityisautoilun14.4.2019 15.59
Iltalehti raportoi näköjään juuri äsken Terra Sipilän liikenneministeri Anne Bernerin virastossa suunnitelluista ns. "uudistuksista", joilla aletaan lyömään päähän entistä rapsakammin niitä autoilijoita, jotka jo nykyään maksavat yli 18 miljardia euroa autoilusta vuosittain.

Kysymys on nimittäin bensa- ja diesel-autoilla ajavista autoilijoista, joita on nykyään liikenteessä käsittäkseni vielä hyvinkin yli 90%:a.

Toimitusministereiksi heittäytyneet Terra Sipilä ja Anne Berner eivät utopiasuunnitelmissaan ole enää maailman kartalla.

18 miljradia euroa on iso luku. Se on peräti 82% Suomen kaikista sote-menoista. Voidaan siis sanoa, että Suomen bensa- ja diesel-autoilijat maksavat lähes kaikki Suomen sote-menot.

Tässä ei tarvita mitään rakettitiedettä, kun toteaa, että missään muussa maailman maassa ei sote-huoltoa rahoiteta pääasiassa autoilijoilta kerättävillä verotuloilla.

Kyllä tosi asia on niin, että demujen himoverottaja "Vero" Antille ja viherpipertäjille täytyy kaikkien todeta, että

"Sorry Antti! Meillä on nyt näköjään ihan eri suunta. Antti hyvä, kun tulet kohta sille lossille, niin muista painaa jarrua, ettei käy kyytiläisille samalla tavoin, kun kävi äskettäin Enonkosken lossilla."

Onhan meillä ennenkin ollut noita lossi- ja tasoylikäytävä- ja jopa lento-onnettomuuksia, kun Trafinkin keräämät miljardit syydetään kaikkeen muuhun kuin liikenteen hyväksi.

Toimitusministeriksi heittäytynyt Terra Sipilä ei ole ymmärtänyt edes sitä, että taksiuudistuksessa ja rautatieuudistuksissa jo ryvettynyt Anne Berner tietääkseni lähteekin pikapuoliin peräti Swedbankin (SEB) hallitukseen.

Viime aikoinahan SEB:in hallitukseen ja johtoon on tullut roimasti tilaa "tehokkaille" uusille johtajille, kun kyseisessä pankissa on ilmeisesti satojen tai ainakin 40 miljardin euron edestä pyöritetty yötä päivää Rahanpesu Hooveria.

Hallituksen puheenjohtaja Lars Idemarkille ja toimitusjohtaja Birgitte Bonnesenille on jo annettu kylmästi kenkää, kun Hooverin heikko pesutulos on tullut ilmi.

Terra Sipilän käsikassarana toiminut Anne Berner ei ole vielä täydessä mitassa tehnyt selkoa, mistä rahat Suomen liikenteen "ilmasto-ongelmiin" ja väylien rahoitukseen otetaan.

Tietenkin Terra Sipilä ja Anne Berner, jotka ovat olleet laittamassa porukalla myös valtion tasetta kuntoon, ovat konsultoineet liikenneasioissa myös kepuloistaustaista Jorma Ollilaa mm. tiemaksuista.

Ollilastahan tuli melkein jo Suomen presidenttikin, mutta sitten kanadalainen Stephen Elop tuli ketomaan meille, että Jorma Ollila oli rakentanut "palavan öljynporauslautan", jota koko Suomen kansa ja etenkin poliitikot ylistyvät meillä kaikissa mahdollisissa seminaareissa ja tupailloissa.

Vaikuttaa siltä, että kohta Anne Berner toimitusministerinä hoitaessaan noita meille kaikille tärkeitä liikenneasioista varmaan ilmoittaa jossain valtamediassa, että nyt on vihdoin löytynyt Swedbankin ja Danske Bank Balticin kautta ehdottoman luotettava rahoittaja, joka hoitaa sekä sähköautojen hankintaan liittyvät kustannukset kaikille halukkaille ja tietenkin myös pysyväisrahoituksen tienpitoon ja rautatiehankkeisiin.

Jotta tämä kansainvälinen hyvin luotettava rahoituskuvio saadaan kitkattomasti toimimaan, niin tietysti suomalaisten bensa- ja diesel-autoilijoiden on kannettava myös oma rahoitusosuutensa yhteiseen kekoon.

Tämä meidän omarahoitusosuus tullaankin sitten kattamaan erilaisille "haittaveroilla" ja tietenkin tuulisähkön syöttötariffeilla, koska täytyyhän sähköautoihin saada jostain lataussähköä ja pakkohan se on rakentaa sähköautoille myös koko maan kattava latausverkosto, joka ei saa jäädä missään olosuhteissa tykkylumen alle.

Näiden latausverkostojen rakentamisessahan kepuloisille on kuitu kaikille hankkeissa kertynyt runsaasti sekä rakentamiseen että rahoitukseen liittyvää kokemusta ja sähköverkoissa taas Carunalla on tiettävästi ihan kansainvälistä huippuluokkaa olevaa osaamista ainakin siirtomaksujen kohdalla.

Carunahan on kohta jo melkein yhtä hyvä bisnes kuin maailman rikkaimman miehen Jeff Bezosin perustama Amazon.

Kylllä se täytyy nyt sanoa, että suomalaiset ovat ilman muuta maailman innovatiivisin ja onnellisin kansa.



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: